شرکت دیاچال (DHL) به تازگی از گسترش همکاریهای تجاریاش با فورد خبر داده است. دیاچال، یکی از بزرگترین شرکتهای خدمات لجستیک در سراسر جهان است که همواره اقداماتی را برای بهبود خدماترسانی به مشتریانش انجام میدهد. این شرکت لجستیکی با هدف توسعه پایدار و افزایش سرعت ارسال بستهها، اخیراً ۲۴۰۰ ون برقی جدید (Ford Pro) از فورد خریداری کرده است. براساس گزارشی که سایت رسمی دیاچال منتشر کرده، تعداد ونهای برقی فعال در بخش پست آلمان این شرکت به ۴۹۰۰ دستگاه رسیده است؛ ونهایی که در راستای همکاری راهبردی فورد و دیاچال برای استفاده از ناوگان برقی تهیه شدهاند.
نکته قابل توجه درباره ورود جدیدترین اتومبیلهای برقی فورد در ناوگان دیاچال و شرکت زیرمجموعهاش دویچه پست، همکاری استراتژیک فورد با این شرکت لجستیکی در زمینه برقیسازی ناوگان تحویل در مرحله آخر است. از طرفی، دیاچال، بزرگترین ناوگان تحویل برقی در آلمان را دارد و پرفروشترین اتومبیلهای تحویل بار را برای توسعه ناوگان حملونقل خود در اختیار گرفته است.
نیکولا هاگلایتنر (Nikola Hagleitner) عضو هیئتمدیره شرکت پست DHL در آلمان گفت: «فورد، یک شریک کلیدی برای ما در برقیسازی «لجستیک آخرین مرحله» است. بازخورد بسیار مثبتی از رانندگان تحویل در مورد خودروهای برقی فورد دریافت کردهایم. با هم در حال ساخت تحویل پایدارتر در آلمان هستیم.»
کلودیا فوگت (Claudia Vogt)، مدیر شرکت فورد در آلمان، اتریش و سوئیس نیز این همکاری را برای توسعه اکوسیستم لجستیک و ارسال سریع بستهها، موثر خواند. فوگت در خصوص همکاری با دیاچال گفته است: «ما فقط به دیاچال خودرو نمیدهیم، بلکه یک اکوسیستم کامل از نرمافزارهای هوشمند و خدمات پشتیبانی را نیز برای کارآمدی بیشتر ناوگان به آنها ارائه میکنیم.»
براساس آنچه فورد و دیاچال اعلام کردهاند، خودروهای برقی جدید به صرفهجویی ۱۲۰۰ لیتر گازوئیل در سال کمک میکنند. توسعه پایدار یکی از اهداف همکاری این دو شرکت در تولید و استفاده از ناوگان برقی است. ناوگانی که خدمات جانبیای مثل نرمافزار E-Telematics برای مدیریت ناوگان برقی، بررسی دورهای و تعمیرات و نگهداری آنها توسط تکنسینهای آموزشدیده انجام میشود.
شرکتهای دیاجال و فورد از سال ۲۰۱۸ تاکنون همکاریهای بسیاری داشتهاند و از سال ۲۰۲۲ نیز براساس اهداف استراتژیک دیاچال در پروژه «۲۰۳۰» همکاریهایشان را افزایش دادهاند. دیاچال اعلام کرده که تا سال ۲۰۳۰، بیش از ۶۶٪ خودروهای مصرفی این شرکت در لجستیک فرستمایل و لستمایل، برقی خواهند بود. این شرکت تصمیم دارد تا سال ۲۰۵۰، انتشار گازهای گلخانهای خود را به صفر برساند. فورد نیز همکاری با سایر بازیگران لجستیک را در دستور کار خود قرار داده است.