دیاچال که نامی شناختهشده در صنعت حملونقل و بهطور خاص لجستیک تجارت الکترونیک است از سرمایهگذاری در هند خبر داده است. این شرکت در راستای برنامه توسعهای خود با عنوان «استراتژی ۲۰۳۰» در بخشهای گوناگونی مثل علوم زیستی و مراقبتهای بهداشتی، انرژیهای نو، تجارت الکترونیک و دیجیتالیسازی سرمایهگذاری میکند. براساس همین برنامه توسعهای، دیاچال قصد دارد یک میلیارد یورو در واحدهای تجاری خود در هند سرمایهگذاری کند و همزمان تمرکز بر پایداری را افزایش دهد.
طبق اعلام روابطعمومی شرکت دیاچال، سرمایهگذاری یک میلیارد یورویی این شرکت در هند تا پایان سال ۲۰۳۰ و با هدف توسعه زیرساختهای لجستیکی و کاهش کربن انجام میشود. ایجاد بازارهای جدید و ادغام اصول پایداری، مسئولیتپذیری شرکتی و حفاظت محیطزیست در تمامی بخشهای این کسبوکار از جمله دلایل سرمایهگذاریهای گسترده دیاچال است.
توبیاس مایر، مدیرعامل گروه DHL درباره این سرمایهگذاریها گفت: «تجارت جهانی در حال حاضر با چالشهای زیادی روبهروست، اما ما همچنان به بازار هند و پتانسیل آن اعتماد داریم. استراتژیهای تنوعبخشی و سیاستهای حامی کسبوکار در هند، فضا را برای سرمایهگذاریهای بلندمدت فراهم کرده است و ما با سرمایهگذاری حدود یک میلیارد یورویی، بهدنبال راهحلهای لجستیکی مطمئنتر و پایدارتر برای مشتریانمان در این کشور هستیم.»
بهگفته مدیرعامل گروه لجستیکی دیاچال، بازار تجارت الکترونیک هند در سال ۲۰۲۵ رشد چشمگیری داشته است و فرصت را برای توسعه زیرساختهای لجستیکی فراهم کرده است. دیاچال در حال شناسایی مناطقی با بازارهای روبهرشد در جهان است. به همین دلیل است که در ماههای اخیر از سرمایهگذاری ۳۰۰ میلیون یورویی در آفریقا و ۵۰۰ میلیون یورویی در خاورمیانه خبر داده است.

ابعاد سرمایهگذاری یک میلیارد یورویی دیاچال در هند
علوم زیستی و سلامت، تجارت الکترونیک، تحول دیجیتال و انرژیهای نوظهور، موضوعاتی هستند که دیاچال در برنامه ۲۰۳۰ خود روی آنها سرمایهگذاری میکند. گفته میشود سرمایهگذاری یک میلیارد یورویی دیاچال در هند، در حوزههای گوناگونی مثل لجستیک سلامت، سورتینگ هوشمند، بهینهسازی فرایندها و کاهش کربن، خدمات فناوری اطلاعات، خودروهای برقی و مسائلی از این دست خواهد بود.
مدیران دیاچال معتقدند همکاریهای بلندمدت با سایر بازیگران صنعت لجستیک یکی از الزامات این حوزه است. دیاچال اکسپرس، یک همکاری بلندمدت را از سال ۲۰۰۲ با شرکت هندی بلودارت که یکی از هابهای لجستیکی هند است، آغاز کرده است. در واقع، این همکاری با سرمایهگذاری ۱۲۰ میلیون یورویی دیاچال اکسپرس روی این شرکت هندی و خرید سهام عمده آن آغاز شده است. آمارها نشان میدهد که دیاچال بیش از پیش به هند بهعنوان یک مرکز جهانی فناوری مینگرد؛ به همین دلیل است که بیش از ۱,۳۰۰ متخصص دیجیتال و کارشناس لجستیک دیاچال هماکنون در این کشور مشغول به فعالیت هستند.
ساخت مرکز جدید خدمات فناوری اطلاعات در ایندور نشاندهنده تلاش دیاچال برای حضور گسترده در هند است. این شرکت تعداد هابهای لجستیکیاش را در هند افزایش داده و فضایی را برای آموزش کارکنان ایجاد کرده است. «استراتژی ۲۰۳۰»، نقشه راه شرکت دیاچال برای رشد پایدار، حرکت بهسوی کاهش مصرف کربن و افزایش اثربخشی در صنعت لجستیک است. گروه DHL قصد دارد میزان انتشار گازهای گلخانهای خود را تا سال ۲۰۳۰ به ۲۹ میلیون تن کاهش دهد و تا سال ۲۰۵۰ به هدف اصلیاش یعنی کربن صفر برسد.