فروشگاهساز شاپفا با همکاری فروشگاه اینترنتی جانبی، از یک سیستم تماماتوماتیک دراپشیپینگ رونمایی کرد. بهگفته مجید علیخانی، مدیرعامل فروشگاه اینترنتی جانبی، آنها با هدف سادهسازی فروش آنلاین و حذف چالشهای لجستیکی برای فروشگاههای اینترنتی و کسانی که قصد ورود به این حوزه را دارند، سیستم تماماتوماتیک دراپشیپینگ را راهاندازی کردهاند.
براساس آنچه شاپفا در شبکههای اجتماعی و سایت رسمیاش اعلام کرده، فروشگاههای اینترنتی، کسبوکارهای اینستاگرامی و اینفلوئنسرها بدون نیاز به خرید اولیه کالا یا دغدغه انبارداری، ارسال و پیگیری سفارش، میتوانند فروشگاه خود را راهاندازی و مدیریت کنند.
گفته میشود با این سرویس جدید، فروشندگان آنلاین با اتصال به شبکهای از تأمینکنندگان و عمدهفروشان در شاپفا، همه امور مربوط به مدیریت فروشگاهشان را میتوانند بهصورت خودکار انجام دهند. این سرویس دراپشیپینگ، از ثبت سفارش تا ارسال آن را بهصورت خودکار انجام میدهد.
تأمینکنندگان کالا نیز با راهاندازی فروشگاه تأمینکننده در شاپفا میتوانند بهصورت مستقیم محصولاتشان را در اختیار شبکهای از فروشندگان آنلاین قرار دهند. هر سفارش به صورت کاملاً خودکار از طرف فروشنده ثبت، پردازش و برای مشتری نهایی ارسال میشود.
سایت جانبی که فعالیتش را با فروش لوازم جانبی موبایل آغاز کرده، اولین تأمینکنندهای است که از این زیرساخت دراپشیپینگ استفاده کرده است. براساس اعلام شاپفا، دراپشیپینگ تماماً اتوماتیک این فروشگاهساز، هزینه عملیات را کاهش میدهد و دیگر فروشگاهها نیازی به خرید کالا با حجم زیاد نخواهند داشت.