فعالان استارت‌آپی حوزه ارسال کالا در در رویداد میز کارآفرینان خاورمیانه چه گفتند؟

فعالان استارت‌آپی حوزه لجستیک و حمل و نقل از قیمت پایین خدمات شرکت ملی پست ناراضی هستند و معتقدند که در چنین شرایطی جذب مشتری برای آنها بسیار سخت است.

به گزارش پایگاه خبری عصر هشت، در پنل لجستیک نوین که در رویداد میز کار آفرینان خاورمیانه برگزار شد رامین سمیع‌زاده مدیر عامل جابار در رابطه با حمل و نقل نوین گفت: دیگر لجستیک به تنهایی یک شغل و صنعت محسوب نمی‌شود بلکه لجستیک در کنار تجارت الکترونیکی و همکاری با پلتفرم‌های دیگر معنی می‌شود و کاربرد پیدا می‌کند‌.

وی افزود: پارادایم به طور کل عوض شده است و مبنای همه چیز از نیازها شروع شده است و این نیاز سنجی است که زمین بازی را تغییر می‌دهد. لجستیک حالا معنای دیگری پیدا کرده است. ما در این حوزه متوجه شده‌ایم که رقابت‌ هم افزاست که می‌تواند بقای هر یک از ما را امکان‌پذیر کند. حالا در تمام دنیا لجستیک و ایکامرس ترکیب شده‌اند.

علیشاد اعتضادی، مدیرعامل دیجی‌اکسپرس هم در ادامه با تایید صحبت‌های سمیع‌زاده افزود: دیجی کالا بزرگترین شرکت تجارت الکترونیکی در ایران است و در واقع راه‌اندازی شبکه لجستیک این شرکت بود که به دیجی‌کالا اعتبار تازه‌ای بخشید‌‌. ما حالا در دیجی اکسپرس به سمت همکاری با سایر شرکت‌ها رفته‌ایم و به غیر از دیجی‌کالا می‌خواهیم به سایر کسب و کارها نیز سرویس بدهیم.

مهناز علمایی مدیر عامل اسپید هم به اهمیت سرعت در کسب و کارهای لجستیک پرداخت و گفت: ما از روی نیازسنجی‌های بازار فهمیدیم مشتریان به سیستم‌های هوشمندی نیاز دارند که سرعت رسیدن مرسوله آنها را تضمین کند.

او افزود: در اسپید مشتریان می‌توانند بسته‌های خود را پس از سفارش گذاری در سامانه لجستیک هوشمند در همان روز به دست مشتریان خود برسانند. در واقع سرعت اولویت ما بوده است و به همین خاطر هم اسم پلتفرممان را اسپید گذاشتیم.

سهم ۳تا ۴درصدی ایران

مهرداد ملک محمدی، مدیرعامل شرکت تاپین هم در ادامه توضیح داد: سامانه تاپین زیر مجموعه شرکت توسعه تجارت هوشمند ماد است که در حوزه حمل و نقل پستی و خدمات لجستیک کار می‌کند. گرچه ما رتبه یک ایران در راهکارهای نوین حمل و نقل فروشگاه‌های آنلاین هستیم اما قیمت‌های شرکت ملی پست به قدری پایین است که کار ما شرکت‌های خصوصی پیچیده شده است‌. وقتی پست با مبلغ ۱۷هزار تومان و در صورت نبود مشتری سه بار کالا را به مشتری می‌رساند کار ما برای جذب مشتری ساده نیست.

سید احمد نبی‌پور، هم‌بنیان‌گذار گنجه هم ضمن معرفی گنجه توضیح داد: گنجه‌ در کنار دیجی کالا رشد کرده است و به مرور سطح فعالیت‌هایش گسترده‌تر شده است.گنجه کمدهای هوشمندی هستند که در سطح شهر توزیع شده‌ و امکان دریافت راحت‌تر بسته‌های ارسالی به مشتریان را فراهم می‌کنند.

او در ادامه از سرویس‌های جدید گنجه صحبت کرد و تاکید کرد: مشتریان حوزه تجارت الکترونیکی چون قیمت‌ها را آنلاین رصد می‌کنند نسبت به هزینه ارسال حساس‌ترند و قیمت‌های مقرون به صرفه گنجه‌ می‌تواند راه رشد کسب و کارها و رفاه اقتصادی مشتریان را فراهم کند.

در نهایت سمیع‌زاده در جمع‌بندی این گفت‌گو لجستیک را فعالیتی زیرساختی و شبکه‌ای عنوان کرد و گفت: شبکه‌ها باید به هم وصل شوند و ما باید در اکوسیستمی نقش ایفا کنیم که قابل انطباق و قابل انعطاف باشد. این اتصال اجباری کسب و کار همه ما بازیگران این حوزه را متعادل می‌کند و توسعه می‌دهد.

علیشاد اعتضادی، مدیرعامل دیجی اکسپرس هم در پایان سهم کل فروش روی پلتفرم‌های اینترنتی در ایران را ۳ تا ۴ درصد اعلام کرد و گفت در کنار سهم کوچک ما از ایکامرس، سهم تجارت الکترونیکی ترکیه ۱۴ است. ما حتی اگر بخواهیم به عدد ۵ تا ۱۰ درصد برسیم، لجستیک مبتنی بر تکنولوژی دیجیتال می‌خواهیم و به ظرفیت بیشتری نیاز داریم و همین موضوع همکاری همه ما استارت‌آپ‌های این حوزه را می‌طلبد.

منبع: عصر هشت

تازه ترین های

با هدف توسعه خدمات لجستیک درون‌شهری

قیمت دستوری بلای جان کسب‌وکارهای لجستیک

مهناز علمایی، مدیرعامل شرکت اسپید و یکی از زنان کارآفرین این صنعت در حاشیه رویداد نوآوران لجستیک ایران، با نقل حمل گفت‌وگو کرد. اسپید یک شرکت کوریر سرویس ...