با نزدیکشدن به روزهای پرترافیک فروشگاههای آنلاین و کسبوکارهای لجستیک تجارت الکترونیک در روزهای پایانی سال میلادی و بزرگترین حراجی سال یعنی بلکفرایدی، اوبر فریت (Uber Freight) که پلتفرمی برای ارتباط شرکتهای لجستیکی و ارسالکنندگان کالاست، تمرکز خود را روی لجستیک آخرین مرحله گذاشته است. این شرکت که بهنوعی میتوان آن را باربری اوبر خواند، با هدف آمادگی برای فصل اوج تحویل کالا و ترافیک فروشگاههای آنلاین در جمعه سیاه، قابلیتهای ارسال مرحله پایانی خود را از طریق شراکت با شرکت بتر تراکس (Better Trucks) بهبود میبخشد.
اوبر فریت در حالی همکاریهای لجستیکیاش را افزایش میدهد که سرعت ارسال کالاها در بخش تجارت الکترونیک به یک مزیت رقابتی تبدیل شده است. از سوی دیگر، باربری اوبر پیشبینی کرده که جمعه سیاه در سال ۲۰۲۵، نسبت به سالهای قبل پررونقتر باشد. در نتیجه، این شرکت بهتازگی با پلتفرم بترتراکس که پلتفرمی فعال در حوزه ارسال مرحله آخر است، همکاری جدیدی را آغاز کرده است. این همکاری به اوبر فریت کمک میکند تا ارسال بستههای فروشگاههای آنلاین را سریعتر انجام دهد.
ربکا تینوسی (Rebecca Tinucci)، مدیرعامل اوبر فریت درباره همکاری با شرکت فعال در حوزه ارسال آخرین مرحله بترتراکس گفت: «سرمایهگذاری و همکاری استراتژیک با بترتراکس به ما کمک میکند تا راهکارهای تحویل را بهبود ببخشیم. کارنامه بترتراکس در ارائه راهحلهای کارآمد و مبتنی بر فناوری و ترکیب آن با شبکهای در حال گسترش، سبب میشود تا ما بتوانیم خدماتی سریع و منعطف را به مشتریانمان ارائه دهیم. اوبر و اوبر فریت در زمینه لجستیک سبک پیشگام بودهاند و این همکاری تازه به ما کمک میکند تا پیشتازیمان را در لجستیک خردهبار نیز نشان دهیم.»
مدیران اوبر فریت، توسعه همکاریهای این شرکت با سایر بازیگران حوزه لجستیک و بهطور خاص فعالان لجستیک آخرین مرحله را بخشی از استراتژی این شرکت برای ساخت یک اکوسیستم تحویل منعطف در سطح جهانی دانستهاند. طبق اعلام روابطعمومی اوبر فریت، بازار تحویل مرسولات تجارت الکترونیک و بهطور خاص لجستیک لست مایل در مسیر تحول و رشد قرار گرفته است؛ تحولی که به رشد سریع تجارت الکترونیک و انتظارات مصرفکنندگان برای تحویلهای سریعتر و شخصیسازیشده میانجامد.»

تجربه تحویل؛ عامل رشد سریع چرخه تجارت الکترونیک
اندی وایتینگ (Andy Whiting)، مدیرعامل بتر تراکس نیز درباره همکاری این شرکت با اوبر فریت گفت: «این شراکت و سرمایهگذاری، فرصتهای جدیدی را برای ما به ارمغان میآورد و ما میتوانیم به فروشگاههای آنلاین و مصرفکنندگان نهایی، بهتر خدماترسانی کنیم. این همکاری از دیدگاه مشترک ما برای ساخت شبکه لجستیکی هوشمندتر و کارآمدتر شکل گرفته و سعی داریم راهکارهای چابکتر و منعطفتری را در بخش لجستیک آخرین مرحله به مشتریانمان ارائه دهیم و به آنها کمک کنیم تا نیازهای رو به رشد چشمانداز تجارت الکترونیک را برآورده کنند.»
یکی از دلایل همکاری اوبر فریت و بتر تراکس، بهبود تجربه تحویل کاربران است تا آنها با هزینهای کمتر، بهترین خدمات را در کمترین زمان دریافت کنند. رهگیری لحظهای مرسولات و همکاری با بیش از ۵۰ پلتفرم لجستیک و تجارت الکترونیک برای تحویل کالاها از جمله موضوعاتی است که مدیران اوبر فریت و بتر تراکس به آن اشاره کردهاند. گفته میشود تقویت لجستیک آخرین مرحله به بهبود تجربه تحویل بستهها میانجامد و در نهایت، مشتریان را به خرید بیشتر در بازارگاههای تجارت آنلاین ترغیب میکند.