امروز سهشنبه ۱۵ مهرماه، شرکت ملی پست با برگزاری یک نشست خبری به بهانه نزدیکشدن به روز جهانی پست، به ارائه دستاوردها و عملکرد این شرکت در دولت چهاردهم پرداخت. فعالان صنعت پست در سراسر دنیا، هر ساله روز نهم اکتبر را که مصادف با سالروز تاسیس اتحادیه جهانی پست (UPU) است، گرامی میدارند.
شرکت ملی پست در سال جاری برنامههای متنوعی را برای گرامیداشت این روز در نظر گرفته و در عینحال، از برنامههای جدیدی رونمایی میکند. محمد احمدی، معاون وزیر ارتباطات و مدیرعامل شرکت ملی پست در نشست خبریای که امروز برگزار شد، ابتدا به نقشی که پستچیها در زندگی روزمره ما ایفا میکنند، اشاره کرد. احمدی، احیای برند پستچی را از برنامههای شرکت ملی پست در دولت چهارم عنوان کرد. او از رشد ۱۶ درصدی پیادهسازی پروژه جینف در دولت چهاردهم خبر داد و خاطرنشان کرد که بهروز رسانی پایگاه داده در حال انجام است.
تفاهمنامه با ارمنستان و مذاکره با مدیران پستی سایر کشورها؛ دستاوردی برای رشد تجارت فرامرزی
مدیرعامل شرکت ملی پست در نشست خبری امروز از حضور نمایندگان پستی ایران در کنگره اتحادیه جهانی پستی و ماحصل این سفر به خبرنگاران توضیحاتی داد. او دستاوردهای شرکت ملی پست در کنگره اتحادیه جهانی پست را مورد بررسی قرار داد. بهگفته مدیرعامل شرکت ملی پست، گفتوگوهایی برای صادرات دانش فنی متخصصان صنعت پست با مدیران پستی روسیه، ترکیه و ارمنستان انجام و تفاهمنامه همکاری با پست ارمنستان امضا شد.
محمد احمدی در این نشست خبری گفت: «کنگره اتحادیه جهانی پست هر چهار سال یکبار با هدف تبیین نقشه راه دوره چهارساله پیشرو برگزار میشود. در این کنگره که امسال بیستوهشتمین دورهی آن بود، مدیران پستی ۱۹۲ کشور حضور داشتند.» احمدی در ادامه توضیح داد که مدیران شرکت ملی پست در حاشیه بیستوهشتمین کنگره اتحادیه پستی جهانی با مدیران پست روسیه، ترکیه، ارمنستان، امارات و چند کشور دیگر دیدار کردهاند که حاصل این دیدارها و مذاکرات، تفاهمنامهای است که با پست ارمنستان امضا شده است. بهگفته مدیرعامل شرکت ملی پست، امضای تفاهمنامههای همکاری با پست سایر کشورها به تجارت فرامرزی کمک میکند.
گامهای بلند شرکت ملی پست در مسیر هوشمندسازی و تحول دیجیتال
مدیرعامل پست بر این باور است که هوشمندسازی و تحول دیجیتال تنها واژههایی تزئینی نیستند و برای دستیابی به آنها باید اقدامات گوناگونی صورت بگیرد. محمد احمدی، از سرمایهگذاریهای شرکت ملی پست روی تحول دیجیتال و هوشمندسازی این حوزه سخن گفت و دستیار پستی هوشمند را یکی از اقدامات موثر این شرکت در این زمینه دانست.
بهگفته مدیرعامل شرکت ملی پست، نقشه راه هوشمندسازی شرکت ملی پست در حال تدوین است. او خاطرنشان کرد که این نقشهی راه سبب میشود تا پست ایران در مسیر هوشمندسازی و تحول دیجیتال قرار گیرد. معاون وزیر ارتباطات در این نشست خبری اعلام کرد که بهزودی پیامرسان «بله» از نسخه جدید دستیار پستی رونمایی میکند. او گفت که این نسخه از قابلیتهای متنوعی برخوردار است و بهصورت مینیاپ منتشر میشود.
احمدی از مذاکره با پلتفرمهای مختلف داخلی برای استفاده از ظرفیت آنها بهعنوان شبکههای خبر داد و تاکید کرد که به زودی از شرکت ملی پست و فعالیتهایی که در زمینه هوشمندسازی انجام میدهد اخبار متنوعتری به گوش خواهد رسید.
معاون وزیر ارتباطات به سیستمهای سورتینگ پیشرفته مبتنی بر هوش مصنوعی شرکت ملی پست اشاره کرد و افزود: «به دنبال آن هستیم تا بخشی از خدمات شرکت ملی پست را از طریق سیستمهای هوش مصنوعی انجام دهیم. خدمات جدیدی را نیز در این زمینه اضافه کردهایم.»
توسعه ناوگان و بهسازی مراکز پردازش برای خدماترسانی بهتر
محمد احمدی با اشاره به توسعه ناوگان پستی و جلوگیری از فرسودگی خودروها گفت: «بهزودی ۱۱۴ خودرو به ناوگان پست اضافه میشود. شرکت ملی پست تا آخر سال ۲۰۰ موتورسیکلت برقی را نیز به ناوگان این شرکت اضافه خواهد کرد. برای جلوگیری از فرسودگی ناوگان، برای جایگزینی ناوگان با خودروهای جدید، برنامهریزیهایی انجام شده است.» او همچنین گفت که به مناسبت روز جهانی پست، دو مرکز سورتینگ جدید در رشت و ساری افتتاح میشوند.
مدیرعامل شرکت ملی پست با تاکید روی نوسازی و توسعه زیرساختهای خدماترسانی گفت: «۱۰ هزار متر مکعب از فضاهای مربوط به سورتینگ نامهها و بستهها در شرکت ملی پست بهسازی و نوسازی شدهاند.»
بهبود تجربه کاربری و کاهش شکایات پستی در یکسال اخیر
مدیرعامل شرکت ملی پست گفت: «کاهش ۳۲ درصدی شکایات و افزایش رضایتمندی مشتریان، دستاوردهای مهم شرکت ملی پست در یک سال اخیر بوده است.» او از رضایت ۹۵ درصدی کاربران شرکت ملی پست خبر داد و تاکید کرد که در دوران جنگ ۱۲ روزه، شرکت ملی پست نشان داد که شریان نامرئی اقتصاد دیجیتال است و کارکنان این شرایط، در این دوران بحرانی، همواره تلاش کردهاند تا تجربه مشتریان را بهبود ببخشند.
احمدی، از اهمیت تجربه مشتریان گفت و با تاکید روی ظرفیتهای بالای شرکت ملی پست افزود: «تجارت الکترونیک، یکی از اهداف استراتژیک شرکت ملی پست است و این شرکت در زمینه اقدامات متنوعی را انجام میدهد.»