گزارش عملکرد اُکالا در سال ۱۴۰۳ منتشر شد

رشد ۱۳۵ درصدی فروشگاه‌های فعال اُکالا در سال گذشته

گزارش سال ۱۴۰۳ اُکالا با داده‌هایی از عملکرد این پلتفرم خرید آنلاین کالاهای سوپرمارکتی گروه صنعتی گلرنگ و رفتار کاربران آن منتشر شد. براساس این گزارش که با عنوان «رسیدن و رساندن» منتشر شده، اُکالا نزدیک به ۲۳ میلیون کاربر و بیش از ۳هزار فروشگاه فعال دارد.

طبق گزارش عملکرد سال ۱۴۰۳ اُکالا، ۹۷ درصد سفارشات این پلتفرم خرید آنلاین کالاهای سوپرمارکتی موفق بوده و ۷۵ درصد سفارش‌ها به کمک بیش از ۸۹ هزار پیک فعال سرویس‌های «الوپیک» و «تپسی» در کمتر از ۳۵ دقیقه به مقصد و به دست مشتریان رسیده‌اند.

آماری از وضعیت ارسال‌های اُکالا در سال ۱۴۰۳

آمارهای گزارش سال اُکالا نشان می‌دهد که تعداد کاربران ثبت‌شده به ۲۲ میلیون و ۸۴۴ هزار نفر رسیده و شبکه‌ی فروشگاه‌های فعال به ۳٬۱۹۱ واحد در ۲۴۸ شهر کشور گسترش یافته است. رشد ۵۶٫۷۲ درصدی تعداد سفارش‌ها نسبت به سال قبل مهم‌ترین دستاورد سال ۱۴۰۳ محسوب می‌شود.

در این گزارش آمده که رکورد سفارشات روزانه اُکالا در سال گذشته با ۲۱۲ هزار سفارش در یک روز و ۲۲ هزار و ۵۷۴ سفارش در یک ساعت شکسته شده است.

از دیگر داده‌های قابل توجه در این گزارش، می‌توان به افزایش تعداد فروشگاه‌های فعال در تهران با رشد ۱۳۵ درصدی و رشد ۴۴ درصدی فروشگاه‌ها در شهرستان‌ها اشاره کرد.

براساس داده‌های گزارش عملکرد سالانه این فروشگاه آنلاین کالاهای تندمصرف،‌ میانگین امتیاز پشتیبانی اُکالا ۴٫۷ از ۵ اعلام شده است. کاربران به‌طور میانگین تنها ۴۰ ثانیه برای اتصال به پشتیبانی منتظر مانده‌اند و ۸۶ درصد مشکلات در اولین تماس و ظرف یک ساعت حل شده است.

طبق محاسبات اُکالا، هر مشتری وفادار در سال ۱۴۰۳ به‌طور میانگین ۳۲ میلیون و ۴۵۰ هزار ریال از محل تخفیف و ارسال رایگان سود برده است؛ عددی که نشان‌دهنده هزینه‌ی بالای کمپین‌های جذب و نگهداشت مشتری است.

تازه ترین های

با هدف توسعه خدمات لجستیک درون‌شهری

قیمت دستوری بلای جان کسب‌وکارهای لجستیک

مهناز علمایی، مدیرعامل شرکت اسپید و یکی از زنان کارآفرین این صنعت در حاشیه رویداد نوآوران لجستیک ایران، با نقل حمل گفت‌وگو کرد. اسپید یک شرکت کوریر سرویس ...