گزارش عملکرد سالانه هلدینگ تکنوگروپ که شامل سه شرکت تکنولایف، تکنوپی و تکنواکسپرس میشود، منتشر شده است. حسین حیدر، مدیرعامل هلدینگ تکنوگروپ در این گزارش اعلام کرده که تکنولایف بهعنوان یکی از فروشگاههای آنلاین فعال در حوزه موبایل و محصولات دیجیتال حدود ۵ درصد از سهم بازار تجارت الکترونیک ایران و حدود ۱۵ درصد از بازار فروش آنلاین کالاهای دیجیتال را در اختیار دارد.
در گزارش تکنوگروپ سال ۱۴۰۳ بهعنوان سال تحولات و چالشهای صنعت تجارت الکترونیک نام برده شده است؛ سالی که تورم، چالشهای لجستیکی و نوسانات بازار شرایط را برای مصرفکنندگان و تامینکنندگان کالا سخت کرده و تاثیری مستقیم روی زنجیره تامین گذاشته بود. در این گزارش همچنین به اکوسیستم تکنوگروپ که شامل فروشگاه آنلاین موبایل و کالاهای دیجیتال تکنولایف، پلتفرم دریافت وام آنلاین تکنوپی و پلتفرم لجستیکی تکنواکسپرس اشاره و گزارشی از عملکرد هر کدام از آنها در سال گذشته ارائه شده است. در ادامه به بررسی عملکرد بخش لجستیک هلدینگ تکنوگروپ یعنی تکنواکسپرس میپردازیم.
ارسال بیش از یک میلیون مرسوله در یک سال
تکنواکسپرس، علاوهبر خدماترسانی به تکنولایف، خدماتی را به سایر مشتریان نیز ارائه میکند. جابهجایی بیش از یک میلیون مرسوله به مشتریان تکنولایف و سایر فروشگاههای آنلاین یکی از دستاوردهای تکنواکسپرس بهحساب میآید.

سریعترین زمان تحویل در تکنواکسپرس، ۴ ساعت و میانگین زمان تحویل توسط این شرکت لجستیکی ۲ روز عنوان شده است. براساس دادههایی که در این گزارش آمده، تکنواکسپرس به اکثر شهرهای کشور خدماترسانی میکند. بکتاش در استان آذربایجان غربی، دلگشا در استان ایلام، اورامان تخت در کردستان، بوشکان در بوشهر و بینالود در خراسان رضوی، دورترین نقاط تحویل توسط سفیران تکنواکسپرس هستند.

این شرکت لجستیکی زیرمجموعه تکنوگروپ، در سال ۱۴۰۳ بیش از یک میلیون بسته را به مشتریان تکنولایف و سایر شرکتها تحویل داده که از این تعداد، ۴۵۰ هزار بسته به تهران و ۵۵۰ هزار بسته نیز به سایر شهرها ارسال شده است. تکنواکسپرس، بهعنوان بازوی لجستیکی تکنولایف در تلاش برای ارتقای خدمات حملونقل درونشهری است.