استودیو نقل حمل در هشتمین نمایشگاه حملونقل، لجستیک و صنایع وابسته، میزبان مدیران ارشد کسبوکارهای مرتبط با صنعت لجستیک بود. در این نمایشگاه، سردبیر نقل حمل با ابوذر نوری، قائممقام مدیرعامل ترابرنت درباره خدمات این کسبوکار و وضعیت صنعت لجستیک گفتوگو کرد.
ابوذر نوری، در ابتدای این گفتوگو توضیح داد که ترابرنت یکی از شرکتهای زیرمجموعه گروه حصین است. این شرکت یک بازارگاه برای حمل بارهای جادهای در اکوسیستم حملونقل است. طبق گفته قائممقام مدیرعامل ترابرنت، این شرکت در حال حاضر سهم زیادی از بازار را در اختیار دارد. نوری در ادامهی این گفتوگو اظهار داشت که اکنون هفت سال از راهاندازی ترابرنت میگذرد و این شرکت اولین کسبوکاری است که توانسته مجوز بازارگاه را از سازمان راهداری دریافت کند.
صرفهجویی در سوخت با کمک بازارگاهها
قائممقام ترابرنت تاکید کرد که بازارگاههایی مانند ترابرنت به صرفهجویی در مصرف سوخت کمک میکنند. او گفت که براساس آمار در سال گذشته توانستهاند به صرفهجویی حدود شصت میلیون لیتر سوخت کمک کنند و پیشبینیشان این است که امسال بتوانند منجر به صرفهجویی بالای ۴۰۰ میلیون لیتر سوخت شوند. طبق گفتههای نوری، ایران از نظر بهینهبودن حملونقل نسبت به کشورهای همسایه مثل عربستان و ترکیه، شاخص پایینتری دارد و پلتفرمهایی مثل ترابرنت میتوانند به افزایش شاخص بهینگی صنعت کمک کنند.
او افزود: «در ایران، متوسط میزان تردد بار در یک ناوگان باری سنگین پنجاه هزار کیلومتر در سال است. متوسط جهانی تردد بار سنگین در یک سال، ۳۸۰ هزار کیلومتر و در اروپا بالای ۱۲۰ هزار کیلومتر است.»
ایجاد نظام یکپارچه و شفافیت با پلتفرمها
قائممقام مدیرعامل ترابرنت بر این باور است که پلتفرمها با دادهمحوری میتوانند آسیبهای مربوط به اکوسیستم را شناسایی کنند و با ایجاد یک نظام یکپارچه، هزینههای صنعت حملونقل را کاهش دهند. او توضیح داد که بخش احراز هویت در این پلتفرم تقویت شده و دریافت مدارک سریعتر و دقیقتر انجام میشود. به گفته ابوذر نوری، پلتفرمهایی مانند ترابرنت شفافیت در ارسال کالاها و قیمتگذاری را افزایش میدهند.
او تاکید کرد که با تجربه ۷ ساله ترابرنت، آنها توانستهاند سیستمی را توسعه بدهند که به نفع تمام فعالان این صنعت باشد. با ترابرنت، باربریها میتوانند با ریسک و هزینه کمتری کار کنند. رانندگان نیز به داده بیشتری دسترسی دارند و میتوانند با ریسک کمتری فعالیت کنند.