احمدرضا جمالی، مدیر بازاریابی و ارتباطات تاپین:

با همکاری زرین‌پال،‌ دیجی‌فای و دایرکتم، وبینار «بقا در بحران» را برگزار می‌کنیم

حدود یک ماه از حمله‌ی اسرائیل به ایران گذشته است؛ جنگ ۱۲ روزه‌ای که به اکوسیستم فناوری ایران، آسیب زد و بسیاری از کسب‌وکارها به‌ویژه فروشگاه‌های اینترنتی را به چالش کشید. در شرایط کنونی که کشور با چالش‌های بحرانی پساجنگ نظیر ناپایداری اینترنت، محدودیت در شبکه‌های اجتماعی و مشکلات لجستیکی مواجه است، حفظ و پایداری فروشگاه‌های اینترنتی به امری مهم تبدیل شده است. در همین راستا، تاپین و زرین‌پال، دیجی‌فای و دایرکتم، تصمیم به برگزاری رویدادی آنلاین با هدف ارائه راهکارهای مدیریت بحران برای فروشگاه‌های اینترنتی گرفته‌اند. در گفت‌‌وگو با احمدرضا جمالی، مدیر بازاریابی و ارتباطات تاپین، جزئیات این رویداد را بررسی کرده‌ایم.

احمدرضا جمالی، مدیر بازاریابی و ارتباطات تاپین: با همکاری زرین‌پال،‌ دیجی‌فای و دایرکتم، وبینار «بقا در بحران» را برگزار می‌کنیم
آقای جمالی، مهم‌ترین هدف و انگیزه‌ای که باعث شد شما و سایر مجموعه‌ها اقدام به برگزاری این رویداد کنید، چه بود؟

ما در این روزها شاهد اختلال و توقف فعالیت بسیاری از فروشگاه‌های اینترنتی به دلیل اختلالات اینترنت، محدودیت در کانال‌های فروش مانند شبکه‌های اجتماعی و مشکلات لجستیکی بودیم. مسئولیت‌ اجتماعی ما در تاپین از درون سازمان برمی‌آید. این رویداد در راستای مسئولیت اجتماعی ما و با هدف آگاهی‌‌رسانی به کسب‌وکارهای اینترنتی برگزار خواهد شد. هدف ما از برگزاری این وبینار، حمایت از این کسب‌وکارها و ارائه راهکارهایی عملی و کاربردی است تا بتوانند این دوران بحران را با موفقیت پشت سر بگذارند.

شما به چالش‌های متعددی که سد راه فروشگاه‌های اینترنتی می‌شوند، اشاره کردید. قرار است در این وبینار چه راهکارهایی را برای کمک به فروشگاه‌های آنلاین در شرایط بحرانی ارائه کنید؟

ما در این وبینار، از چهار زاویه تخصصی لجستیک، پرداخت، وب‌سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی به این چالش‌ها نگاه می‌کنیم. در ارائه‌ای که مدیرعامل تاپین دارد، از دیدگاه لجستیک به بحران‌ها نگاه می‌کنیم. راهکارهای ارسال کالا در شرایطی که زیرساخت‌های حمل‌ونقل با اختلال مواجه هستند، از جمله مدیریت بسته‌ها، یافتن مسیرهای جایگزین و اطمینان از رسیدن به دست مشتری، مباحثی هستند که مهرداد ملک‌محمدی به آن‌‌ها اشاره می‌کند.
در ارائه مدیرعامل زرین‌پال، بحران اخیر را از دیدگاه پرداخت بررسی می‌کنیم. چگونگی حفظ امنیت پرداخت‌ها، جلب اعتماد مشتریان در زمان ناپایداری اقتصادی و ارائه درگاه‌های پرداخت مطمئن، سرفصل‌های هستند که مرتضی احمدی ارائه می‌کند. مهیار ابوترابی، هم‌بنیان‌گذار دیجی‌فای، در این وبینار آنلاین و رایگان، ایجاد و مدیریت وب‌سایت‌های فروشگاهی پایدار که کمتر به شبکه‌های اجتماعی خارجی وابسته هستند و امکان فعالیت در آن‌ها حتی در شرایط ملی شدن اینترنت هم وجود دارد را آموزش می‌دهد.
پوریا سلوتی، هم‌بنیان‌گذار و مدیر بازاریابی مارکتم نیز راهکارهایی را برای حفظ ارتباط با مشتریان و فروش موثر در اینستاگرام و پلتفرم‌های مشابه حتی در زمان ناپایداری و محدودیت این پلتفرم‌ها ارائه می‌کند.

به‌نظر شما همکاری این چهار مجموعه در برگزاری این وبینار چه ارزش افزوده‌ای برای مخاطبان دارد؟

این همکاری، نقطه قوت رویداد ماست چون هر کدام از این مجموعه‌ها در کار خود متخصص هستند. ما این همکاری را از جامعه آموخته‌ایم؛ با دیدن همدلی و هم‌افزایی مردم در دوران جنگ. هر کدام از ما چهار مجموعه در حوزه خودمان، دانش و ابزارهای ویژه‌ای داریم که برای بقا و رشد یک آنلاین‌شاپ در شرایط بحران حیاتی هستند. وقتی ما این تخصص‌ها را در کنار هم قرار می‌دهیم، یک بسته جامع و کاربردی را به مدیران فروشگاه‌ها ارائه می‌دهیم. در شرایط بحرانی مانند جنگ، فروشگاه‌های آنلاین نه‌تنها با مشکل لجستیک، بلکه همزمان با مشکلات پرداخت، مدیریت سایت و ارتباط با مشتری نیز روبرو می‌شوند و ما برای هر کدام از این موضوعات در وبینارمان راه‌حل ارائه می‌کنیم. این هم‌افزایی، ارزشی بسیار فراتر از مجموع تک‌تک خدماتمان ایجاد می‌کند و به‌طور مستقیم به توانمندسازی آنلاین‌شاپ‌ها کمک خواهد کرد.

تاپین چه رسالتی در برگزاری این رویداد دارد و چرا یکی از برگزارکنندگان اصلی آن است؟‌

روشن شدن دوباره چراغ تجارت الکترونیک ایران، رسالت ما در برگزاری این رویداد است. البته این هدف بزرگی است و رسیدن به آن زمان‌بر است ولی ما در این مسیر از سایر برندهای فعال در اکوسیستم تجارت الکترونیک کمک می‌گیریم.
ما در تاپین معتقدیم تجارت الکترونیک موتور محرکه اقتصاد ایران است، به‌خصوص در شرایطی که فرصت‌های شغلی و اقتصادی محدودتر می‌شود. کسب‌وکارهای آنلاین می‌توانند به پایداری اقتصاد، ایجاد اشتغال و تامین نیازهای مردم کمک کنند. زمانی که بحران‌ها این اکوسیستم را تهدید می‌کنند، وظیفه ماست که به عنوان فعالان این حوزه، دست به کار شویم و با ارائه دانش و ابزار، به این کسب‌وکارها کمک کنیم تا از این دوران سخت عبور کنند. هدف ما این است که نشان دهیم حتی در سخت‌ترین شرایط نیز می‌توان با خلاقیت، دانش و همکاری، به تجارت الکترونیک رونق بخشید و چرخ‌های اقتصاد را به حرکت درآورد.

در صورتی که تمایل دارید در این رویداد آنلاین شرکت کنید، روی لینک ثبت‌نام رایگان کلیک کنید.

 

 

 

تازه ترین های

با هدف توسعه خدمات لجستیک درون‌شهری

قیمت دستوری بلای جان کسب‌وکارهای لجستیک

مهناز علمایی، مدیرعامل شرکت اسپید و یکی از زنان کارآفرین این صنعت در حاشیه رویداد نوآوران لجستیک ایران، با نقل حمل گفت‌وگو کرد. اسپید یک شرکت کوریر سرویس ...