میلاد کاوه، مدیرعامل شرکت دکابار در گفتوگو با نقل حمل به نقش شرکتهای حوزه حملونقل و لجستیک در توسعه صنعت پخش کشور اشاره کرد. مدیرعامل دکابار در حاشیه هفتمین نمایشگاه و کنفرانس صنعت پخش ایران، به خبرنگار نقل حمل گفت: «هدف از حضور دکابار در نمایشگاه صنعت پخش مانند هر نمایشگاه دیگری که در آن حضور پیدا میکنیم و سایر شرکتهایی که در این نمایشگاه هستند، معرفی و ارائه خدماتمان است.»
مدیرعامل دکابار بر این باور است که ارائه خدمات آنلاین لجستیک در حال حاضر اهمیت قابل توجهی دارد و در صورتی که این خدمات به شرکتهای فعال در صنعت پخش و سایر صنایع معرفی شود، به ارتباطات تجاری منحصربهفردی میانجامد. بهگفتهی میلاد کاوه، دکابار خدمات مدیریت حملبار را بهصورت کاملاً آنلاین انجام میدهد و صاحبان کسبوکارها میتوانند در بخشهایی مثل مدیریت ناوگان، رانندگان و بار ارسالی از مبدا تا مقصد، از این اپلیکیشن استفاده کنند.
همافزایی و ارائه زنجیره ارزش ۳۶۰ درجهای در صنعت لجستیک
میلاد کاوه، به نقل حمل توضیح داد که دکابار به همراه سایر شرکتهای هلدینگ دکا در هفتمین نمایشگاه و کنفرانس بینالمللی صنعت پخش ایران شرکت کرده است تا علاوه بر معرفی خدمات این کسبوکار با سایر کسبوکارهای این حوزه همافزایی شدیدی داشته باشد. مدیرعامل دکابار گفت: «ما بهدنبال همافزایی با شرکتهای فعال در صنعت لجستیک و صنعت پخش هستیم. ما یک حلقهی ارزش ۳۶۰ درجهای در صنعت لجستیک داریم و میتوانیم خدمات متنوعی را به فعالان صنعت پخش ارائه کنیم. ما همچنین در نمایشگاه صنعت پخش، از خدمات جدیدی مانند خدمات تعمیرگاهی که بهتازگی اضافه کردهایم، رونمایی خواهیم کرد. رانندهها میتوانند از خدمات تعمیرگاهی دکابار در بخش لوازم یدکی استفاده کنند. در آینده نزدیک، دکابار از خدمات جدیدتری رونمایی میکند.»
مدیرعامل دکابار تاکید کرد که فعالان صنعت پخش در حال حاضر فعالیتهایشان را بهصورت سنتی پیش میبرند و ارائه خدمات آنلاین در این زمینه، به رشد این صنعت کمک شایان توجهی میکند. او همچنین به اهمیت توسعه زیرساختهای هوشمند و تابآوری در شرایط کنونی اشاره کرد و گفت: «با وجود چالشهایی که در دوران جنگ ۱۲ روزه وجود داشت مانند قطعشدن اینترنت و آسیبهایی که به زیرساختها وارد شد، دکابار به فعالیت خود ادامه داد.» او ترس از سالم به مقصد نرسیدن بارها و نگرانی از ادامه یافتن جنگ و اختلال در صنعت لجستیک را برخی از چالشهای فعالان این حوزه در دوران جنگ تحمیلی ۱۲ روزه خواند و بار دیگر روی همافزایی صنایع مختلف تاکید کرد.
ضرورت تعامل بخش خصوصی و دولتی در حوزه لجستیک
کاوه، معتقد است با همافزایی میان دولت و بخش خصوصی میتوان به رشد اقتصاد دیجیتال کمک کرد. به گفته مدیرعامل دکابار، پلتفرمها نقشی کلیدی در توسعه اقتصادی کشور ایفا میکنند ز یرا دادهمحور و شفاف هستند. او افزود: «شرکتهای خصوصی حوزه لجستیک با هوشمندسازی و پیادهسازی راهحلهای دادهمحور، توانستهاند همهچیز را در این صنعت شفاف نشان دهند. در نتیجه، کسبوکارهای حوزههای مختلفی مثل تولیدکنندگان یا فعالان صنعت پخش، میتوانند بهصورت لحظهای بارهای خود را رصد کنند و از وضعیت آن باخبر شوند.»
مدیرعامل دکابار در پایان صحبتهایش تاکید کرد: «در صورتیکه نگاهمان در حوزه لجستیک بهویژه در صنعت پخش، رو به آینده باشد و از این فضای سنتی بگیریم، رشد اقتصادی قابل توجهی را تجربه خواهیم کرد. البته نباید از یاد ببریم که در این مسیر باید حمایت سازمانهای دولتی را داشته باشیم.»