مدیر لجستیک اسنپ‌شاپ در نمایشگاه صنعت پخش عنوان کرد:

هلدینگ دکا برای توسعه خدمات لجستیکی از فناوری‌های نو بهره می‌گیرد

مدیر لجستیک اسنپ‌ شاپ در بازدید از غرفه هلدینگ دکا در نمایشگاه صنعت پخش ایران گفت: «هلدینگ دکا تمام حلقه‌های زنجیره لجستیک را دارد و می‌تواند نیازهای مختلف مشتریان را پوشش دهد.»

براساس اعلام روابط عمومی هلدینگ دکا، غلامرضا صالحی نمین، مدیر لجستیک اسنپ‌شاپ، نقطه قوت هلدینگ دکا را قراردادن کل زنجیره لجستیک در کنار یکدیگر عنوان کرد و افزود: «قرار دادن سخت‌افزار، سرویس حمل‌ونقل، دانش و منابع انسانی در کنار یکدیگر در این هلدینگ لجستیکی باعث شده تا مدیریت زنجیره تأمین به صورت کامل از طریق این شرکت انجام شود.» او راه‌اندازی ۱۰ برند تخصصی در حوزه لجستیکی را یکی از اقدامات دشوار هلدینگ دکا دانست و گفت: «فاز نخست که ایجاد کسب و کارها است به خوبی و در مدت کوتاهی انجام گرفته است. فاز بعدی این کسب و کارها یکپارچه‌سازی آنهاست که این فرآیند مبتنی بر فناوری امکان‌پذیر است و دکا می‌تواند با سیستم ERP حوزه‌های مختلف لجستیکی را به هم متصل کند تا با توجه به نیاز بازار، خدمات لجستیکی ارائه دهد. مثلاً یک شرکت تولیدی برای واردات مواد اولیه می‌تواند از بخش شیپینگ هلدینگ دکا سرویس دریافت کند. هلدینگ دکا همچنین برای حمل و انتقال ریلی، اجاره کانتینر، دپوی کالاها در انبارها و ترانزیت کالاها به بخش‌های گوناگون ظرفیت و توانایی دارد، ضمن اینکه با در اختیار داشتن شبکه گسترده توزیع می‌تواند دریافت کالا و دلیوری آنها را نیز مدیریت و اجرایی کند.»

به‌گفته مدیر لجستیک اسنپ‌ شاپ، همه این خدمات و مدیریت آنها وابسته به استقرار یک سیستم یکپارچه است. او درباره عملیات لجستیک در اسنپ‌شاپ نیز افزود: «در حال حاضر واحد لجستیک اسنپ شاپ در دو حوزه اکسپرس و نرمال دلیوری فعالیت دارد که در حوزه اکسپرس مدل دلیوری ما Drop Shipment است که به صورت مستقیم بین مشتری، فروشنده و 3PL لجستیکی کار مانیتورینگ و عملیات فروش انجام می‌شود. در بخش نرمال دلیوری نیز تعدادی هاب فعال است که کالا را از فروشنده‌ها دریافت کرده و آنها را به مرکز پردازش ارسال می‌کنیم. بعد از پردازش، فرآیند Dispatch و هماهنگی برای ارسال کالا از مبدأ به مقصد انجام و مرحله تحویل به 3PLها برای دلیوری نهایی آغاز می‌شود. مدل سوم تحویل کالا در اسنپ شاپ ترکیبی از فروشندگان نرمال و اکسپرس را شامل می‌شود که مدل Fulfilled by Merchant است؛ در این مورد، فرآیند بسته‌بندی توسط تولیدکننده یا کسب و کار انجام و به هاب‌های توزیع تحویل شده و در بخش نرمال دلیوری نهایتا به مشتری تحویل داده می‌شود. همه این سفارشات از طریق سوپراپ اسنپ دریافت می‌شود و اسنپ شاپ به لحاظ عملیاتی در حوزه لجستیک درگیری ندارد.»

 

تازه ترین های

با هدف توسعه خدمات لجستیک درون‌شهری

قیمت دستوری بلای جان کسب‌وکارهای لجستیک

مهناز علمایی، مدیرعامل شرکت اسپید و یکی از زنان کارآفرین این صنعت در حاشیه رویداد نوآوران لجستیک ایران، با نقل حمل گفت‌وگو کرد. اسپید یک شرکت کوریر سرویس ...