رقابت آمازون و والمارت شدت گرفت

درآمد آمازون برای نخستین بار از والمارت بیشتر شد

    شرکت‌های آمازون و والمارت، دو غول خرده‌فروشی آمریکا و جهان هستند که رقابت تنگاتنگی با یکدیگر دارند. آمازون، مدت‌هاست که از نظر ارزش بازار از والمارت جلو زده است اما از نظر میزان درآمد، رقیب سنتی‌اش همیشه جلوتر بود. والمارت در دوازده سال گذشته، پردرآمدترین شرکت خرده‌فروشی در تمامی فصول بود. براساس اعلام تحلیلگران شرکت LSEG، والمارت از سال ۲۰۱۲ با پشت‌سر گذاشتن یک شرکت نفتی در صدر بیشترین درآمد باقی ماند.

    در تازه‌ترین گزارش آمازون، درآمد این شرکت در سه‌ماهه آخر سال ۲۰۲۴ به ۱۸۷ میلیارد دلار رسیده است. پیش‌بینی تحلیلگران بازار این است که والمارت در سه ماهه پایانی سال میلادی گذشته ۱۸۰ میلیارد دلار فروش داشته است. این در حالی است که والمارت هنوز گزارش درآمد خود در سه‌ماهه آخر سال ۲۰۲۴ را منتشر نکرده است. 

    رقابت آمازون و والمارت شدت گرفت

    با وجود پیشتازی آمازون در درآمد فصل گذشته، والمارت که اغلب به عنوان بزرگ‌ترین خرده‌فروش جهان شناخته می‌شود، همچنان در فروش سالانه از این شرکت جلوتر است. والمارت در دو سال گذشته بیش از ۶۰۰ میلیارد دلار فروش داشته و انتظار می‌رود این رقم در سال مالی جاری به حدود ۶۸۱ میلیارد دلار برسد.

    آمازون در تلاش است تا به سرعت خودش را به والمارت برساند و به‌عنوان برترین شرکت خرده‌فروشی شناخته شود. بر اساس برآوردهای تحلیل‌گران بازار با توجه به درآمد سه‌ماهه چهارم این دو شرکت خرده‌فروشی، درآمد سالانه آمازون در سال ۲۰۲۴ به ۶۳۸ میلیارد دلار خواهد رسید. پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که درآمد سالانه آمازون برای نخستین بار از مرز ۶۰۰ میلیارد دلار عبور خواهد کرد.

    طبق گزارش منتشر شده در cnbc، یکی از اصلی‌ترین دلایل رشد سریع آمازون، کسب‌وکار ابری این شرکت است. درآمد Amazon Web Services که به اختصار به آن AWS می‌گویند، از سال ۲۰۲۰ تاکنون بیش از دو برابر شده است و  ۱۷٪ از کل فروش آمازون متعلق به کسب‌وکار ابری این شرکت خرده‌فروشی است. 

    درآمد آمازون برای اولین بار از والمارت بیشتر شد

    تغییر رفتار مصرف‌کنندگان پس از همه‌گیری کرونا، یکی دیگر از دلایل رشد سریع آمازون نسبت به رقیب سنتی‌اش عنوان است. والمارت و آمازون، از جمله شرکت‌هایی هستند که تجربه فروش ۱۰۰ میلیارد دلاری در سه ماه را  داشته‌اند. از آن‌جا که درآمد ۱۰۰ میلیارد دلاری برای بسیاری از شرکت‌ها دشوار است، آن‌ها تمام تلاش خود را برای ایجاد نوآوری و افزایش فروش انجام می‌دهند. اکثر شرکت‌های خرده‌فروشی آمریکا، برای افزایش فروششان از الگوهای آمازون و والمارت در توسعه محصول استفاده می‌کنند. اپل و برخی دیگر از کمپانی‌‌های مطرح جهان نیز توانسته‌اند درآمد خود را در مقاطع زمانی مختلف به ۱۰۰ میلیارد دلار برسانند. 

    تازه ترین های

    با هدف توسعه خدمات لجستیک درون‌شهری

    قیمت دستوری بلای جان کسب‌وکارهای لجستیک

    مهناز علمایی، مدیرعامل شرکت اسپید و یکی از زنان کارآفرین این صنعت در حاشیه رویداد نوآوران لجستیک ایران، با نقل حمل گفت‌وگو کرد. اسپید یک شرکت کوریر سرویس ...