معرفی کسبوکار دیجیکالا
دیجیکالا را بهعنوان بزرگترین پلتفرم خردهفروشی آنلاین در ایران میشناسند. این کسبوکار از سال ۱۳۸۵ فعالیت خود را آغاز کرده و امروز به عنوان ستون اصلی تجارت الکترونیک کشور شناخته میشود. این مجموعه با تمرکز بر خردهفروشی دیجیتال و ایجاد زیرساختهای گستردهی پردازش، انبارداری و توزیع، تجربهای سریع، ایمن و شفاف از خرید اینترنتی را برای میلیونها کاربر ایرانی فراهم کرده است.
خدمات و مزایای دیجیکالا
دیجیکالا کار خود را با فروش آنلاین کالاهای دیجیتال آغاز کرده و بهمرور دامنه محصولاتش را گسترش داده است. این خردهفروشی آنلاین ایرانی در حال حاضر گروههای کالایی متنوعی از جمله کالاهای الکترونیک، سوپرمارکتی، پوشاک، لوازم خانه و آشپزخانه، محصولات آرایشی و بهداشتی و صدها گروه کالایی دیگر را به کاربرانش ارائه میدهد.
پلتفرم دیجی کالا در حال حاضر با مدل مارکتپلیس (Marketplace) میزبان بیش از ۱۶۰ هزار فروشنده است و میلیونها کالا را به مصرفکنندگان عرضه میکنند. ترکیب فروش مستقیم و فروشندگان طرف سوم و بهرهمندی از تنوع کالایی، برخی از ویژگیهای دیجیکالا بهحساب میآیند. پوشش سراسری، سرعت و دقت در ارسال کالاها، یکپارچگی خدمات و پشتیبانی فروشندگان از مزایای دیجیکالا هستند.
این پلتفرم توانایی ارسال سفارش به تمامی استانها و شهرهای کشور را داراست و زمان پردازش و تحویل کالا در این خردهفروشی آنلاین کوتاه است. همچنین، تمام مراحل در این پلتفرم بهصورت دیجیتال و با سیستمهای خودکار انجام میشود. این کسبوکار، خدمات انبارداری، بستهبندی، حملونقل و تسویهحساب به فروشندگان مارکتپلیس را انجام میدهد.
زیرساخت لجستیکی و شبکه توزیع دیجی کالا
یکی از بزرگترین مزیتهای رقابتی دیجیکالا، زنجیره لجستیک و مراکز پردازش سفارش آن است. این مجموعه با سرمایهگذاری گسترده در ایجاد هابهای پردازش مرکزی، انبارهای منطقهای و شبکه حملونقل اختصاصی، امکان ارسال سریع و دقیق کالا را به سراسر ایران فراهم کرده است. دیجیاکسپرس، بازوی لجستیکی این شرکت است.
تلاش برای توسعه تجارت الکترونیک
دیجیکالا با ترکیب خردهفروشی آنلاین و لجستیک مدرن در تلاش است تا در زمینه تجارت الکترونیک ایران گامهایی را بردارد. تجربه خرید سریع و قابل اعتماد، شعاری است که این بازارگاه آنلاین روی آن تاکید دارد و برای بهبود تجربه خرید کاربرانش اقدامات متنوعی را انجام میدهد. دیجینکست بهعنوان بازوی نوآوری و سرمایهگذاری دیجیکالا با هدف ارتقای اکوسیستم نوآوری و تکمیل زنجیرههای ارزش دیجیکالا راهاندازی شده است.