دیجیکالا که یکی از بزرگترین پلتفرمهای تجارت الکترونیک در کشور است، با افتتاح اولین شعبه سوپرمارکت حضوری خود رسماً وارد عرصه فروشگاههای فیزیکی شد. سوپرمارکت دیجیکالا که در بلوار کاوه، تقاطع خیابان دولت تهران قرار دارد، بخشی از استراتژی جدید شرکت برای ترکیب تجربه خرید آنلاین و آفلاین و افزایش ارتباط مستقیم با مشتریان است.
این شعبه با شعار «تازگی، نزدیکتر از همیشه» افتتاح شده و بیش از ۵ هزار قلم کالا در گروههای مختلف مانند مواد غذایی، محصولات پروتئینی، میوه و سبزیجات تازه، نان گرم، نوشیدنیها و محصولات بهداشتی و آرایشی را عرضه میکند. فضای فروشگاه حضوری دیجیکالا حدود ۴۵۰ متر مربع است و چیدمان و طراحی آن با هدف ارائه تجربه خرید سریع، راحت و مدرن انجام شده است.
ارائه تجربه خرید حضوری و سریع در کنار خدمات سوپرمارکت آنلاین
مسعود طباطبایی، مدیرعامل دیجیکالا، در مراسم افتتاح سوپرمارکت حضوری این شرکت گفت: «فعالیت دیجیکالا در فروشگاههای حضوری برای تقویت فعالیتهای آنلاین ماست. فروشگاههای حضوری را افتتاح میکنیم تا افرادی که آنلاین خرید نمیکنند را به سمت خرید آنلاین هدایت کنیم و برای تغییر رفتار خرید به آنها آموزش دهیم. این موضوع را ما ابداع نکردهایم؛ آمازون و سایر فروشگاههای آنلاین جهان نیز رویکردی مشابه داشتهاند. مسئله فقط آنلاین یا آفلاین بودن فروشگاه نیست؛ بلکه ایجاد یک تجربه خرید کامل و یکپارچه برای مشتریان است.»
طباطبایی تاکید کرد که فروشگاههای زنجیرهای سنتی، رقیب دیجیکالا در بخش سوپرمارکت نیستند. مدیرعامل دیجیکالا افزود: «فروشگاههای زنجیرهای دیگری هستند که در سوپرمارکت آنلاین با ما همکاری میکنند. هدف سوپرمارکت حضوری دیجیکالا گرفتن سهم سایر فروشندگان کالاهای سوپرمارکتی از بازار نیست، ما در هر منطقه یک فروشگاه برای تضمین کیفیت خواهیم داشت.»
حامد غضنفری، معاون تجارت سریع دیجیکالا نیز با اشاره به آفلاین بودن بسیاری از بازارهای خردهفروشی مواد مصرفی تند مصرف (FMCG) در ایران گفت: «حدود ۹۷ درصد بازار FMCG هنوز بهصورت سنتی فعالیت میکنند و افتتاح فروشگاههای حضوری، فرصتی برای آشنایی مشتریان سنتی با مزایای خرید آنلاین و گسترش تجربه خرید ترکیبی (Brick-and-Click) است.»
افتتاح این فروشگاه حضوری، بخشی از استراتژی دیجیکالا برای کاهش و کمرنگ کردن مرز میان تجارت آنلاین و آفلاین است. مدیران دیجیکالا بر این باورند که با توجه به روند جهانی ترکیب بازار آفلاین و آنلاین، سوپرمارکت حضوری در کنار پلتفرمهای آنلاین نقش مهمی را در افزایش اعتماد مشتریان، جذب خریداران جدید و ایجاد وفاداری بلندمدت ایفا میکند.