امیرحسین کریمی، معاون فنی و بازرگانی شرکت ملی پست و رضا قاسمپور فرمی، مدیر عامل شرکت اعتبار سنجی ملی، تفاهمنامه همکاری مشترکی را با توجه به ضرورت توسعه زیرساختهای احراز هویت و اهمیت ارتقای جایگاه اعتبارسنجی مشتریان در فضای اقتصادی و دیجیتال کشور، امضا کردند. طبق گزارش روابطعمومی شرکت ملی پست، ارائه سرویس احراز هویت مکانی و احراز محل استقرار کسبوکارها با توجه به ماهیت و نوع فعالیت، همچنین تطبیق هویت صاحبان کسبوکارها در هر موقعیت مکانی با استفاده از ظرفیت های سامانه Gnaf، بخشی از موضوعاتی است که در این تفاهمنامه همکاری آورده شده است.
از دیگر مفاد این تفاهمنامه میان شرکت ملی پست و شرکت اعتبارسنجی ملی، میتوان به تبادل و تکمیل اطلاعات و دادههای اطلاعاتی دو طرف، با رعایت محرمانگی اطلاعات و حفظ حریم خصوصی افراد اشاره کرد. همچنین، طبق این تفاهمنامه همکاری مشترک، امکانسنجی مدلهای تحلیل اعتبار جغرافیایی و رتبهبندی اعتبار مکانی (Geo-credit scoring) با هدف ارتقای کیفیت گزارشهای اعتباری و مشارکت در زمینه اعتبارسنجی اشخاص حقیقی و حقوقی برای پلتفرمهای آنلاین فعال در حوزه فینتک، لندتک، تجارت الکترونیک و بیمه انجام میشود. براساس این تفاهمنامه مشترک، شرکت اعتبارسنجی ملی خدمات مربوط به اعتبار مشتریان خدمات پستی را انجام میدهد. همچنین، همکاری این دو شرکت همکاریهایی را در زمینه فرهنگسازی و ترویج استفاده از خدمات اعتبارسنجی در جامعه انجام دهند. روابطعمومی شرکت ملی پست اعلام کرده که شرکت اعتبارسنجی ملی، دورههای آموزشی لازم در حوزه اعتبارسنجی را با هدف افزایش آگاهی و بهرهوری در خصوص استانداردها و فرایندهای مرتبط با نظام سنجش اعتبار، برای کارشناسان و کارکنان پست نیز برگزار خواهد کرد.
برگزاری رویدادهای مشترک، تشکیل کمیته مشترک تحقیق و توسعه (R&D)، طراحی، پیادهسازی و فروش خدمات، ارائه خدمات اعتبارسنجی اشخاص حقیقی و حقوقی در دفاتر پستی دولتی، پشتیبانی از طرحهای دولت الکترونیک و تحول دیجیتال، طراحی سرویس و ارائه خدمات مشترک، ارائه خدمات ارزش افزوده احراز هویت مکانی و فروش بسته اعتبارسنجی به شرکتهای تجارت الکترونیک و فروشگاههای اینترنتی شرکت ملی پست از دیگر بخشهای تفاهمنامه همکاری شرکت ملی پست و شرکت اعتبارسنجی ملی است.