ستار هاشمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در نشست «پنجشنبههای نظارتی» شرکت ملی پست، به اهمیت استفاده از انرژیهای تجدیدپذیر، توسعه خدمات بر پایه فناوریهای نوین و بهرهگیری از تجارب جهانی برای دستیابی به «پست سبز» اشاره کرد. محمد احمدی، مدیرعامل شرکت ملی پست در این نشست،گزارشی را از برنامهها و پروژههای این شرکت که تاکنون به مرحله اجرا رسیدهاند و در دست اقدام هستند، ارائه کرد.
طبق اعلام روابطعمومی شرکت ملی پست، مدیرعامل این شرکت با تاکید بر اهمیت سنجش رضایتمندی مشتریان در حوزه دریافت و ارسال بستههای پستی، توضیح داد که این شرکت کیفیت خدمات مرکز تماس ۱۹۳ را ارتقا داده است. همچنین، در حوزه بهینهسازی و نوسازی فضاهای عملیاتی، توسعه هوشمندسازی عملیات پستی و ارائه خدماتی جدید و متنوع با توجه به نیاز روز کاربران و رشد فناوریهای نوین، اقداماتی را انجام داده است.
مدیرعامل شرکتملی پست در این جلسه از پیشرفت پروژههای ملی «جینف» و «شیپ» (شناسه یکتای پستی) بهعنوان طرحهای کلیدی این شرکت خبر داد و گفت: «بازنگری در مدل ارزیابی عملکرد کارکنان، پرداخت مزایای غیرمستمر براساس کارایی، توسعه زیرساختهای فناورانه، توانمندسازی منابع انسانی، ایجاد مرکز نوآوری و همکاری با شرکتهای دانشبنیان و استارتاپها از دیگر اقدامات مهم این شرکت بوده است.»
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، «پست سبز» را راهکارهای برای مدیریت مصرف انرژی عنوان کرد و گفت: «شرکت ملی پست در راستای دستیابی به پست سبز، باید خدمات خود را بر بستر فناوریهای هوشمند توسعه دهد تا هم پاسخگوی نیازهای مردم باشد و هم جایگاه ایران را در عرصه بینالمللی ارتقا دهد.»
بهگفته ستار هاشمی، جایگاه پست ایران در یک سال اخیر ۱۴ پله ارتقا یافته و انتظار میرود از بین ۱۳۴ کشور، جایگاه پست ایران در لیست ۲۰ کشور برتر جهان از نظر خدماتپستی تثبیت شود. وزیر ارتباطات همچنین به ارتقای منزلت و رفاه کارکنان شرکت ملی پست اشاره کرد و گفت: «باید با ایجاد مشوقهای لازم برای کارکنان، رضایت مشتریان در هر دو حوزه دریافت و ارسال مرسولات به حداکثر برسد.» هاشمی در ادامه این نشست، روی توسعه خدمات روستایی، بهرهگیری از تجهیزات فناورانه، آموزشهای تخصصی مبتنی بر دانش روز و توجه به حفظ و ارتقای هویت بصری و المانهای پستی تاکید کرد.