اختتامیه بیستمین جشنواره شهید رجایی، همزمان با هفته دولت برگزار شد. در این مراسم دستگاههایی که بهترین عملکرد را در سال ۱۴۰۳ داشتند، معرفی و از آنها تقدیر شد. در مراسم اختتامیه بیستمین جشنواره شهید رجایی، مسعود پزشکیان، رئیسجمهور و اعضای هیئت دولت حضور داشتند و شرکت ملی پست، عنوان دستگاه برگزیده در شاخص تحول اداری را در بخش برندگان جوایز موضوعی از آن خود کرد.
طبق گزارشی که دفتر ارتباطات و امور بینالملل شرکت ملی پست منتشر کرده است، در این دوره از جشنواره شهید رجایی، عملکرد ۲ هزار و ۱۱۳ دستگاه اجرایی کشور در سال ۱۴۰۳ توسط یکهزار و ۱۰۰ ارزیاب مورد سنجش قرار گرفته است. ایمان منصوری، دبیر جشنواره شهید رجایی نیز عنوان کرده که این جشنواره هر ساله در دو بخش جوایز اصلی و موضوعی برگزار میشود و امسال بهپاس فداکاری کارکنان نظام اداری در ایام جنگ تحمیلی ۱۲ روزه، بخش ویژهای تحت عنوان «جوایز روایت نصر» به جشنواره افزوده شده است.
روز گذشته در مراسم دیگری که با حضور دستگاههای برتر جشنواره شهید رجایی برگزار شد، علاءالدین رفیعزاده، معاون رئیسجمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی، لوح تقدیر و تندیس عنوان برگزیده در شاخص تحول اداری را به محمد احمدی، مدیرعامل شرکت ملی پست اعطا کرد.
رفیعزاده، در این مراسم به اهمیت ارتقای بهرهوری در دستگاههای اجرایی اشاره کرد و گفت: «شاخصهای بهرهوری باید در رضایتمندی مردم نمایان شوند و کاهش فساد اداری و اجرای نظام اداری درست، از جلوههای اصلی بهبود بهرهوری در ادارات و سازمانها به حساب میآید.»
رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با تاکید روی تحول در نظام مکانیزه ارزیابی کشور، به اهمیت ارزیابی دقیق در شاخصهای بهینهسازی و بهرهوری اشاره کرد. محمد احمدی، معاون وزیر ارتباطات و رئیس شرکت ملی پست نیز نقش سازمان اداری و استخدامی را در راهبری کلان نظام اداری کشور ضروری دانست و گفت که هر تحول اساسی باید از نظام ارزیابی آغاز شود.
محمد احمدی گفت که شرکت ملی پست مصمم به راهاندازی یک سیستم ارزیابی عملکرد درونسازمانی است تا عملکرد و بهرهوری سازمان را افزایش دهد. او افزود: «آن چیزی که در یک سال گذشته در شرکت ملی پست محقق شده و در نهایت به کسب عنوان برگزیده در شاخص تحول اداری انجامیده است، نتیجه تلاش جمعی کارکنان شبکه پستی کشور است.» او در پایان به دستاوردهای شرکت ملی پست در دوران جنگ ۱۲ روزه تحمیلی اشاره کرد و گفت: «پایداری شبکه پستی در دوران جنگ ۱۲ روزه، به دلیل مدیریت بحران و فداکاری کارکنان شبکه پستی کشور و انجام وظایف و مسئولیتهای متفاوت بوده است.»