جنگ اسرائیل با ایران، بسیاری از کسبوکارها را در شوک فرو برد و صنایع مختلف را تحتتاثیر قرار داد، صنعت حملونقل نیز از این قاعده مستثنی نبود. مهدی ابراهیمنیا، مدیرعامل شرکت تینکست درباره عملکرد و شیوه خدماترسانی این شرکت در جنگ ۱۲ روزه و شرایط بحرانیای که برای کسبوکارها ایجاد شد، گفت: «تینکست در طول روزهای جنگ با تمام توان به فعالیت خود ادامه داد و بدون لحظهای وقفه خدماترسانی انجام داد. در این مدت، هیچگونه اجباری از سوی مدیریت برای حضور کارکنان وجود نداشت، با این حال، تمامی نکستیارها بهصورت داوطلبانه آمادگی خود را برای خدمترسانی اعلام کردند و با تعهد کامل در صحنه حضور داشتند. من قدردان همه عزیزانی هستم که در این مدت، مسئولانه و همدلانه در مجموعه حضور داشتند و مشغول ارائه خدمات به هموطنانمان بودند.»
مدیرعامل تینکست با اشاره به چالشهای جنگ برای فعالان صنعت لجستیک بهویژه ناوگان حملونقل، افزود: «در روزی که زندان اوین مورد حمله قرار گرفت، یکی از نکستیارهای ما تنها چند دقیقه پیش از آن حادثه، در همان محدوده بستهای را تحویل داده بود. در سایر نقاط شهر که با خطرات احتمالی همراه بود نیز نکستیارهای ما با شجاعت و مسئولیتپذیری به فعالیت خود ادامه دادند و خدماترسانی به مردم را متوقف نکردند.»
نرخ مرجوعیهای تینکست در روزهای جنگ به ۸۰ درصد رسید
ابراهیمنیا، عدم حضور گیرنده مرسولات که منجر به افزایش نرخ مرجوعی میشود را یکی از بزرگترین چالشهای لجستیکی در این دوره خواند و گفت: «در شرایط عادی، نرخ مرجوعیهای تینکست به دلیل عدم حضور گیرنده در مقصد حدود ۵ درصد است، اما در شرایط بحرانی اخیر، این میزان به بیش از ۸۰ درصد افزایش یافت. با این وجود، تینکست خدمات خود را متوقف نکرد و با جدیت به فعالیت ادامه داد. در حالی که قرارداد ما با مشتریان، مراجعه حداکثر دو بار برای تحویل بسته را شامل میشود، نکستیارهای ما در این روزها تا ۷ بار برای تحویل بستهها به مقصد مراجعه کردند. شاید برایتان جالب باشد حتی تعداد قابلتوجهی از نکستیارها نیز بین ۴ تا ۵ بار برای تحویل بستهها اقدام کردند تا رضایت مشتریان حفظ شود.»
به گفته مدیرعامل تینکست، صنعت لجستیک همواره با چالشهای متعددی، بهویژه در جابهجایی بار، مواجه است و نقشآفرینی در اکوسیستم لجستیک بدون مسئولیتپذیری و تعهد کامل امکانپذیر نیست.