محمد احمدی، معاون وزیر ارتباطات و مدیرعامل شرکت ملی پست در پایان نشست سراسری دو روزه ارزیابی مدیران این شرکت به اهمیت افزایش کیفیت خدماترسانی به مشتریان در تمام شبکهی پستی اشاره کرد. احمدی گفت: «تحول بزرگ در شبکه پستی کشور از استانها شروع میشود و کیفیت، رضایت مشتری و پاسخگویی باید به فرهنگ غالب در شرکت ملی پست تبدیل شود.»
طبق گزارشی که روابطعمومی شرکت ملی پست از این نشست دو روزه منتشر کرده است، محمد احمدی با اشاره به ارزیابی ششماههای که بهصورت یکپارچه و منسجم در شبکه پستی کشور انجام گرفت، افزود: «شاخصهای عملکردی که توسط متولیان شرکت ملی پست ارائه شده، نشان میدهد که وضعیت شبکه پستی کشور نسبت به سال گذشته بهبود داشته است. اگرچه همچنان ایراداتی وجود دارد که باید بهعنوان مسیر بهبود مستمر مورد توجه قرار گیرد.»
او درباره شاخصهایی که در این نشست دو روزه ارزیابی شد افزود: «وضعیت عملکرد واحدهای اجرایی در حوزههای بازار، مدیریت منابع و توسعه زیرساختی، رضایت مشتریان و کیفیت سرویس، فناوری اطلاعات و جینف، شاخصهای عمومی و اختصاصی، پاسخگویی به شکایات، عملکرد کیفی و کمی پیشبرد برنامههای عملیاتی و اطلاع رسانی و حضور رسانهای و وضعیت کلی در همه شاخصها، در این نشست دو روزه مورد ارزیابی قرار گرفت.»

مدیرعامل در ادامه این نشست مدلهای ارزیابی عملکرد مدیران و کارکنان شرکت ملی پست را در استانها تشریح کرد و گفت: «برای حضور بهتر در فضای کسبوکار باید پوست اندازی کنیم، برنامه دقیقتری داشته باشیم و ساختار عملیاتیمان را چابکتر کنیم و از ظرفیتهای کارکنان شرکت ملی پست در بخشهای مختلف بهرهمند شویم.»
مدیرعامل شرکت پست در اختتامیه نشست ارزیابی مدیران این شرکت از لزوم دیجیتالی شدن فرایندها، مدیریت هزینههای غیرضروری، ارتقای مهارتهای تخصصی و تمرکز بر جانشینپروری، توسعه هدف تحول دیجیتالی در سطوح مختلف، تقویت اعتماد به نفس، تقویت همکاری و کمک به بخش خصوصی و استفاده از دانش و ظرفیت آنها، صیانت از رویکرد حاکمیتی شرکت، ارتقا و بهبود وضعیت زیرساختها و کیفیت خدمات، تامین رضایت مشتریان در فضای رقابتی موجود، تغییر نگاه به کسبوکار شرکتی و توجه به بهینهسازی فضای کسبوکار و تغییر نگاه مدیران به ظرفیتهای هر استان اشاره کرد.