در آستانه برگزاری كنفرانس بین‌المللی تجارت الکترونیک

شرکت ملی پست و انجمن علمی تجارت الکترونیک تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

با هدف توسعه همکاری‌های علمی و پژوهشی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های پست در نظام توزیع کالا و تجارت الکترونیک یک تفاهم‌نامه همکاری میان شرکت‌ ملی پست و انجمن علمی تجارت الکترونیک ایران منعقد شد.

براساس اعلام روابط‌عمومی شرکت ملی پست، در آستانه برگزاری کنفرانس بین‌المللی تجارت الکترونیک، محمد احمدی، معاون وزیر ارتباطات و مدیرعامل شرکت ملی پست و محمدصادق مفتح، معاون وزیر صمت و رییس انجمن علمی تجارت الکترونیک ایران تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

محمد احمدی، مدیرعامل شرکت ملی پست در مراسم امضای تفاهم‌نامه با انجمن علمی تجارت الکترونیک به اهمیت دسترسی به اطلاعات مکانی در حکمرانی امروز اشاره کرد و گفت: «پروژه ملی جی‌نف یکی از چهار پروژه اصلی کشور است که می‌تواند ابزار مهمی را در اختیار تصمیم‌گیران دولتی و صاحبان کسب‌وکارها قرار دهد.»

مدیرعامل شرکت ملی پست در ادامه به ظرفیت‌های این سازمان در حوزه لجستیک خرده‌فروشی و تجارت فرامرزی اشاره کرد و آن را یکی از مزایای رقابتی ایران دانست. به‌گفته محمد احمدی، شرکت ملی پست بستر مناسبی را برای بهره‌برداری از خدمات پست در توسعه تجارت فرامرزی، فراهم آورده است.

 در آستانه برگزاری کنفرانس بین‌المللی تجارت الکترونیک

شرکت ملی پست و انجمن علمی تجارت الکترونیک تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

محمدصادق مفتح، رییس انجمن علمی تجارت الکترونیک ایران نیز در این مراسم با تاکید روی نقش داده‌های مکانی پست در ساماندهی شبکه توزیع کالا، اطلاعات پستی را ابزاری نیرومند برای نظام‌مند کردن شبکه توزیع کالاهای خرد عنوان کرد. مفتح افزود: «تاکنون آمار دقیقی از توزیع منطقه‌ای کالا و سرانه مصرف وجود ندارد، اما همکاری با پست می‌تواند این خلا را برطرف کند.» نقش جی‌نف در نظام توزیع کالا و بهره‌گیری از ظرفیت‌های پیش‌بینی‌شده در قانون برنامه هفتم و به‌طور خاص شناسه یکتای پستی از جمله مواردی است که توسط مدیران شرکت ملی پست و رئیس انجمن علمی تجارت الکترونیک مورد بررسی قرار گرفت. این شناسه می‌تواند به شفافیت و کارآمدی بیشتر در زنجیره تأمین و توزیع کالا منجر شود.

طبق تفاهم‌نامه‌ همکاری شرکت ملی پست و انجمن علمی تجارت الکترونیک، این دو سازمان در زمینه اجرای طرح‌های پژوهشی مشترک، حمایت از پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی، برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت، طراحی و برگزاری کارگاه‌ها و سمینارهای تخصصی و ارائه خدمات ارزش افزوده، مبتنی بر کدپستی و پایگاه اطلاعاتی GNAF با یکدیگر همکاری خواهند کرد. استفاده از ظرفیت پایگاه‌های اطلاعاتی و توانمندی‌های طرفین برای تعریف و اجرای خدمات جدید و ارائه خدمات پستی و لجستیک بخشی از مفاد این تفاهم‌نامه مشترک به‌شمار می‌رود.

تازه ترین های

با هدف توسعه خدمات لجستیک درون‌شهری

قیمت دستوری بلای جان کسب‌وکارهای لجستیک

مهناز علمایی، مدیرعامل شرکت اسپید و یکی از زنان کارآفرین این صنعت در حاشیه رویداد نوآوران لجستیک ایران، با نقل حمل گفت‌وگو کرد. اسپید یک شرکت کوریر سرویس ...