معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با هدف توسعه همکاریهای میاندستگاهی و تقویت زیستبوم اقتصاد فرهنگی با یکدیگر گفتوگو کردند. در این جلسه، نقش زیرساختی شبکه پستی در توسعه فرهنگی کشور مورد توجه قرار گرفت و معاونان وزرای ارتباطات و ارشاد به برنامهریزی و تقویت صنعت رسانه و مطبوعات اشاره کردند.
براساس اعلام روابطعمومی شرکت ملی پست، در این دیدار مقرر شد که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، همکاریهای مشترکی را برای تقویت شبکه انتقال محتوا، حمایت از ناشران، ارتقای عدالت فرهنگی و دسترسی یکسان شهروندان بهویژه کسانی که در مناطق دورافتاده زندگی میکنند، آغاز کنند. همکاریهایی که به تولیدات رسانهای و فرهنگی منجر شوند.

محمد احمدی، مدیرعامل شرکت ملی پست در گفتوگو با معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به نقش تمبر در حافظه تاریخی مردم و اثرات فرهنگی آن در جوامع مختلف اشاره کرد. احمدی تاکید کرد: «با بهرهگیری از ظرفیتهای فرهنگی و رسانهای وزارت ارشاد میتوان در حوزه طراحی تمبرهای فرهنگی و مناسبتمحور به سمت تولید تمبرهای NFT و ایجاد بازار و فضای جدید در این زمینه رفت و گامهایی را در این زمینهها برداشت.»
احمدی که رئیس شورای تمبر نیز هست در ادامه از طراحی تمبر ویژه میلاد ۱۵۰۰ سالگی پیامبر اسلام خبر داد و گفت: «تولید این تمبر اقدامی نمادین، هویتی و اثرگذار در معرفی میراث معنوی و پیام صلح و رحمت پیامبر اسلام خواهد بود.»
در پایان این نشست، هر دو طرف اعلام کردند که شرکت ملی پست، ظرفیتهای بسیاری در حوزههای فرهنگی، تبلیغاتی و هویتی دارد که میتوان از آن برای توسعه زیستبوم اقتصاد فرهنگی بهرهمند شد. همچنین، طرفین روی تداوم همکاری و بررسی ظرفیتهای تولید محصولات فرهنگی جدید با ارزش افزوده چندگانه تاکید داشتند.