فدراسیون لجستیک و خرید چین (CFLP) اعلام کرد؛

رشد لجستیک تجارت الکترونیک چین در ماه مارس ۲۰۲۵

    چین، بزرگترین بازار تجارت الکترونیک جهان را دارد. این کشور به دلیل وسعت جغرافیایی، جمعیت بالا و حضور شرکت‌های بزرگ و کوچک تجارت‌الکترونیک، سهم قابل توجهی از این بازار را در اختیار دارد. برخی از پژوهشگران اقتصادی بر این باورند که تجارت الکترونیک در چین رابطه تنگاتنگی با تحول دیجیتال و نوآوری در اقتصاد جهانی دارد.

    هرچند چین در زمینه تجارت الکترونیک در جهان شناخته شده است اما این کشور نیز در حوزه خرده‌فروشی آنلاین با چالش‌هایی مثل لجستیک مواجه است. این مسئله آن‌قدر برای چینی‌ها اهمیت داشته که درباره‌اش فیلم و سریال نیز ساخته‌اند. با وجود چالش‌های لجستیکی که در تمام دنیا از جمله چین در زمینه تجارت الکترونیک وجود دارد، فدراسیون لجستیک و خرید چین (CFLP) اعلام کرده که فروش آنلاین در ماه مارس رشد چشمگیری داشته و آن‌ها شاهد افزایش فعالیت‌های لجستیکی در حوزه تجارت الکترونیک بوده‌اند.

    رشد لجستیک تجارت الکترونیک چین
    بر اساس گزارشی که در تلویزیون مرکزی چین (CCTV) منتشر شده است، در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۵، لجستیک تجارت‌الکترونیک در این کشور روندی صعودی داشته است. همچنین، حجم بازار کسب‌وکارهای تجارت الکترونیک این کشور نیز ۳.۵ واحدی نسبت به ماه فوریه (بهمن‌ماه) رشد داشته و به ۱۲۶.۸ واحد در ماه مارس رسیده‌ است.

    مسئولین فدراسیون لجستیک و خرید چین از افزایش مشارکت کسب‌وکارهای روستایی در زمینه تجارت‌ الکترونیک خبر دادند و معتقدند دلیل رشد لجستیک تجارت الکترونیک در این کشور، تنوع در خدمات‌رسانی و توجه به نیازهای لجستیکی مردم است. طبق گزارش‌ها، تعداد سفارشات تحویل فوری و تحویل در همان روز در این کشور به سرعت در حال افزایش است.

    تازه ترین های

    با هدف توسعه خدمات لجستیک درون‌شهری

    قیمت دستوری بلای جان کسب‌وکارهای لجستیک

    مهناز علمایی، مدیرعامل شرکت اسپید و یکی از زنان کارآفرین این صنعت در حاشیه رویداد نوآوران لجستیک ایران، با نقل حمل گفت‌وگو کرد. اسپید یک شرکت کوریر سرویس ...