با هدف ترویج دانش تخصصی در حوزه خرده‌فروشی

اسنپ مارکت، از کتاب «سرویس‌ اشتراکی کالاهای مصرفی» رونمایی کرد

کتاب «سرویس‌ اشتراکی کالاهای مصرفی» که با حمایت اسنپ مارکت منتشر شده در مراسمی با حضور مترجمان و فعالان حوزه خرده‌فروشی رونمایی شد. در مراسم رونمایی از کتاب «سرویس‌ اشتراکی کالاهای مصرفی»، سامان ابطحی، مدیر ارشد بازاریابی اسنپ‌مارکت به اهمیت اقتصاد اشتراکی در بهبود تجربه خرید کاربران اشاره کرد و گفت: «ما ارزش‌آفرینی به بخش‌های مختلف صنعتی که در آن مشغول به کار هستیم را رسالت خودمان می‌دانیم.» به گفته مدیر ارشد بازاریابی اسنپ‌مارکت،‌ FMCG یکی از قدیمی‌ترین صنایعی است که مدل اشتراکی در آن پیاده‌ساز‌ی‌شده است و اکنون بسیاری از صنایع، مدل اشتراکی را به رسمیت شناخته‌اند.

ابطحی، بهبود تجربه خرید مشتریان و بهینه‌سازی در صنعت پخش و خرده‌فروشی را دلیل استفاده از مدل کسب‌وکار اشتراکی در صنعت خرده‌فروشی دانست و تاکید کرد که سرویس‌های اشتراکی راهکاری توسعه‌ای برای تمامی صنایع هستند.

اسنپ مارکت، از کتاب «سرویس‌ اشتراکی کالاهای مصرفی» رونمایی کرد

در ادامه این مراسم، محمد علی خراسانی، رئیس اتحادیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای کشوری به اهمیت استفاده از مدل‌های جدید کسب‌وکاری اشاره کرد. خراسانی اعلام کرد که در حال حاضر حدود ۱۵ هزار از شعب فروشگاهی زیرمجموعه این اتحادیه با پلتفرم‌های آنلاین کار می‌کنند و همین مسئله نشان‌دهنده تحول در صنعت خرده‌فروشی است. او حمایت از ارتقای دانش در صنعت FMCG را موضوعی ضروری برای توسعه این صنعت دانست.
در ادامه‌ی این مراسم، سارا علومی‌پور و سید جواد موسوی، توضیحاتی را درباره کتاب «سرویس‌ اشتراکی کالاهای مصرفی» ارائه کردند. به گفته علومی‌پور، این کتاب با معرفی چهار مدل سرویس اشتراکی و انجام مطالعات موردی، منبعی برای ایده‌سازی و پیاده‌سازی مدل‌های جدید کسب‌وکار است.

سید جواد موسوی نیز توضیح داد: «خرید تا چند سال پیش به معنای مالکیت بود اما چند سالی می‌شود که کسب‌وکارهای تجربه‌محور شده‌اند. در واقع، ما در مرحله گذار از اقتصاد مالکیتی به اقتصاد تجربه‌محور هستیم و در چنین شرایطی باید به مدل‌های کسب‌وکاری جدید بیندیشیم.» موسوی تاکید کرد که در آینده نزدیک بهبود تجربه کاربری و وفادارسازی اهمیتی دو چندان خواهد داشت و برای تحول در بازار FMCG باید تجربه خرید مشتریان را در اولویت قرار داد.

او خاطرنشان کرد که کتاب «سرویس‌ اشتراکی کالاهای مصرفی» با رویکردی داده‌محور و عملیاتی نوشته شده و چهار مدل اصلی اشتراک (تکراری، سفارشی، شگفتانه و مبتنی بر دسترسی) را همراه با تحلیل نمونه‌‌های واقعی معرفی کرده است.

تازه ترین های

با هدف توسعه خدمات لجستیک درون‌شهری

قیمت دستوری بلای جان کسب‌وکارهای لجستیک

مهناز علمایی، مدیرعامل شرکت اسپید و یکی از زنان کارآفرین این صنعت در حاشیه رویداد نوآوران لجستیک ایران، با نقل حمل گفت‌وگو کرد. اسپید یک شرکت کوریر سرویس ...