با هدف بهبود خدمات‌رسانی در نمایشگاه کتاب

همکاری‌های شرکت ملی پست و وزارت فرهنگ افزایش می‌یابد

در آستانه برگزاری سی‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران، به‌دنبال راهکارهایی برای خدمات‌رسانی بهتر در زمینه توزیع کتاب در این نمایشگاه هستند.

محمد احمدی، معاون وزیر ارتباطات و مدیرعامل شرکت ملی پست در نشست مشترک با محسن جوادی، معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، به اهمیت تقویت همکاری‌های دوجانبه در فرایند ارسال کتاب‌های نمایشگاه و تسهیل دسترسی عمومی به محتواهای فرهنگی به‌ویژه در مناطق روستایی و کمتر برخوردار اشاره کرد.

همکاری‌های شرکت ملی پست و وزارت فرهنگ افزایش می‌یابد
پست؛ بازوی اجرایی نمایشگاه کتاب در بخش توزیع

مدیرعامل شرکت ملی پست، با اشاره به نقش کلیدی این شرکت در پوشش گسترده مرسولات فرهنگی، اظهار داشت: «شرکت ملی پست با بهره‌گیری از ظرفیت‌های فناورانه و استقرار دفاتر و واحدهای سیار، توانسته میانگین زمان توزیع کتاب‌های خریداری‌شده در نمایشگاه کتاب را از ۳.۶ روز در سال ۱۴۰۲ به ۲.۳ روز در سال ۱۴۰۳ کاهش دهد.»

فرهاد محمدی، مدیرکل بازاریابی و فروش شرکت ملی پست نیز با اشاره به نقش راهبردی این مجموعه در برگزاری نمایشگاه‌های ملی گفت: «پست جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان یک نهاد خدمت‌رسان، همواره با نگاهی حمایتی و مسئولیت‌پذیر در قبال رویدادهای فرهنگی کشور ایفای نقش کرده و خدمات خود را در ایام نمایشگاه کتاب با رویکردی غیراقتصادی و در قالب سرویس‌های مقرون‌به‌صرفه ارائه می‌دهد.»

تقدیر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از خدمات شرکت ملی پست در نمایشگاه کتاب تهران

محسن جوادی، معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، ضمن تقدیر از همراهی و عملکرد موثر شرکت ملی پست در دوره‌های گذشته نمایشگاه کتاب، تصریح کرد: «خدمات پستی در نمایشگاه کتاب، نقش مهمی در ترویج فرهنگ مطالعه و فراهم‌سازی بستر عدالت فرهنگی دارد. این اقدام به‌ویژه در مناطق دورافتاده و کمتر توسعه‌یافته، زمینه‌ساز دسترسی آسان به آثار منتشرشده خواهد بود.»

کارگروه تخصصی اجرای نمایشگاه کتاب راه‌اندازی می‌شود

براساس اعلام فرهاد محمدی، مدیرکل بازاریابی و فروش شرکت ملی پست، با هدف بررسی نیازهای اجرایی و ایجاد زیرساخت‌های فنی نمایشگاه کتاب،‌ کارگروهی متشکل از مدیران، کارشناسان فنی و نمایندگان موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران تشکیل می‌شود. محمدی، این اقدام را راهکاری برای افزایش بهره‌وری و کیفیت خدمات پستی در ایام برگزاری نمایشگاه عنوان کرد.

مدیرکل بازاریابی و فروش شرکت ملی پست در ادامه افزود: «نمایشگاه کتاب در این دوره نیز به‌صورت حضوری و مجازی برگزار می‌شود. به همین دلیل، برای نمایشگاه حضوری، در محوطه نمایشگاه، دفاتر سیار پستی و خودروهای پستی مستقر شده است. این دفاتر پستی سیار، سفارشات را قبول و به نشانی گیرندگان ارسال می‌کنند.»

محمدی، تاکید کرد که پس از کرونا رویکرد مردم در خرید کتاب تغییراتی داشته و استقبال از نمایشگاه مجازی کتاب بیشتر شده است و به‌همین دلیل، شرکت ملی پست امسال هم همانند سال‌های گذشته،‌ هم در بخش نمایشگاه حضوری و هم در بخش نمایشگاه مجازی، به بازدیدکنندگان نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خدمات‌رسانی می‌کند.

تازه ترین های

با هدف توسعه خدمات لجستیک درون‌شهری

قیمت دستوری بلای جان کسب‌وکارهای لجستیک

مهناز علمایی، مدیرعامل شرکت اسپید و یکی از زنان کارآفرین این صنعت در حاشیه رویداد نوآوران لجستیک ایران، با نقل حمل گفت‌وگو کرد. اسپید یک شرکت کوریر سرویس ...