محمدعلی مقدسی، مدیر ارشد ارتباطات گروه ادمیرال:

همگرایی، کلید توسعه صنعت حمل‌ونقل ایران

استودیو نقل حمل در هشتمین نمایشگاه حمل‌ونقل، لجستیک و صنایع وابسته حضور داشت و در سه روز نمایشگاه، گفت‌وگوهای عمیقی با فعالان این صنعت انجام داد. یکی از گپ‌وگفت‌هایی که در حاشیه نمایشگاه حمل‌ونقل انجام شد، گفت‌وگوی سردبیر پلتفرم رسانه‌ای نقل حمل با محمدعلی مقدسی‌، مدیر ارشد ارتباطات گروه ادمیرال بود. مقدسی در این گپ‌وگفت به حضور فعال گروه لجستیک ادمیرال در این نمایشگاه اشاره کرد و گفت که این گروه برای نخستین بار در نمایشگاه حمل‌ونقل حضور پیدا کرده است.

اولین حضور گروه لجستیک ادمیرال در نمایشگاه حمل‌ونقل

مدیر ارشد ارتباطات گروه ادمیرال از برگزاری پنل‌های تخصصی در غرفه این شرکت لجستیکی خبر داد و گفت: «گروه ادمیرال برای اولین بار در نمایشگاه صنعت حمل‌ونقل حضور پیدا کرده اما ما سعی کردیم در نخستین حضورمان موثر باشیم. خداروشکر با استقبال خیلی خوبی از سوی بازدیدکنندگان مواجه شدیم و بازخوردهای خیلی مثبتی را از فعالان صنعت حمل‌ونقل دریافت کردیم.»

او با تاکید بر همگرایی میان شرکت‌های حمل‌ونقل افزود: «یکی از راهکارهایی که ما برای این نمایشگاه در نظر گرفتیم و خلاء آن را در صنعت حمل‌و‌نقل حس می‌کردیم، بحث همگرایی در بین شرکت‌های حمل‌و‌نقل بود. ما در گروه ادمیرال روی این قضیه تمرکز کردیم و اتاق فکر تشکیل دادیم تا ببینیم چه کاری می‌توانیم در این زمینه انجام دهیم. تصمیم گرفتیم در راستای مسئولیت اجتماعی سازمانی‌مان در بحث همگرایی قدیمی برداریم. برای این کار از تمام بازیگران اصلی صنعت حمل و نقل دعوت کردیم تا در گفت‌وگوهایی تخصصی حضور پیدا کنند.»

مقدسی در ادامه گفت: «در پنل‌های تخصصی‌ای که در نمایشگاه برگزار کردیم، مدیران بیش از ۵۰ برند شرکت حضور داشتند. این گفت‌وگوهاخیلی اثربخش بودند و همگرایی در آن وجود داشت. هدف از این گردهمایی‌ها، انتقال تجربه و توسعه علمی بود. این به قول معروف گفتمان‌ها خیلی محل خوبی برای پرداختن به درخواست‌های حوزه‌های صنفی بود و ما توانستیم بخشی از کاری باشیم که به سمت مباحث تخصصی و آموزشی حرکت می‌کند.»

مدیر ارشد ارتباطات گروه ادمیرال خاطرنشان کرد: «اینکه یک شرکت بخش خصوصی فارغ از تمام رقابت‌هایی که در کف بازار و در زمین بازی رقابتی وجود دارد، حتی از رقیبان احتمالی خودش هم دعوت کند تا در گفت‌وگوهای انتقال تجربه شرکت کنند، بسیار قابل توجه و ارزشمند است.»

گپ و گفت مدیر ارشد ارتباطات گروه لجستیکی ادمیرال با سردبیر نقل حمل

شرکت‌های بزرگ به سمت نوآوری حرکت کرده‌اند

مدیر ارشد ارتباطات گروه لجستیکی ادمیرال به همراهی با کسب‌وکارهای کوچک توسط هلدینگ‌های بزرگ اشاره کرد و گفت: «شرکت‌های بزرگی در کشور وجود دارند و با توجه به اینکه تقریبا دو دهه از نسل جدید کسب‌وکارهای کشور می‌گذرد، این شرکت‌ها را به‌عنوان استارتاپ می‌شناسیم. برخی از کسب‌وکارهای بزرگ که ساختارهای بسیار گسترده‌ای دارند، این روزها به کسب‌وکارهای کوچکتر روی خوش نشان می‌دهند و تمایل دارند روی استارتاپ‌ها سرمایه‌گذاری کنند. یکی از نمونه‌های بارز این شرکت‌های بزرگ علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری روی کسب‌وکارهای کوچک، گروه صنعتی گلرنگ است. حرکت اول نیز یکی دیگر از این شرکت‌هاست. سایر بازیگران بزرگ در صنایع مختلف نیز به این مسئله ورود پیدا کرده‌اند اما شاخص‌ترین آن‌ها همین گروه صنعتی گلرنگ است که الوپیک را خریداری کرده، در استارتاپ شب و تپسی سرمایه‌گذاری کرده و یک جریانی میان صنایع قدرتمند و ریشه‌دار ایجاد کرده است.»

مقدسی، سرمایه‌گذاری کسب‌وکارهای قدیمی و بزرگ روی کسب‌وکارهای کوچک و فناورانه را امیدوارکننده دانست و با تاکید بر اهمیت فناوری گفت: «ما هم در گروه ادمیرال، به دنبال حمایت از کسب‌وکارهای کوچک فناورانه هستیم. یکی از مباحث بنیادین مدیریت کسب‌وکار، چرخه عمر آن است. هر کسب‌وکاری که شما ایجاد می‌کنید یک چرخه عمر اثربخش دارد و در این چرخه می‌توانید بهره‌وری خوبی داشته باشید اما بعد از مدتی، کسب‌وکار رو به افول می‌رود. اینکه شاید بعضی وقت‌ها می‌شنویم فلان برند بد است یا فلان برند دیگر کار نمی‌کند، ممکن است صحیح نباشد چون عمر کسب‌وکار تمام شده است.»

او در ادامه توضیح داد: «اگر می‌بینید که شرکت‌های ریشه‌دار دارند به سمت تکنولوژی حرکت می‌کنند، برای آن است که از این فضا بهره‌مند شوند و چرخه عمرشان را با تکنولوژی، نوآوری و روزآمدی بهبود ببخشند.»

نوآوری در گروه لجستیکی ادمیرال

در گفت‌وگوی نقل حمل با مدیر ارشد ارتباطات گروه ادمیرال، به مسئله نوآوری و توجه به فناوری‌های نوین اشاره شد. محمدعلی مقدسی‌ درباره نوآوری‌های این شرکت گفت: «ما در گروه لجستیکی ادمیرال در حال حاضر دو محصول جدید نوآورانه داریم که یکی از آن‌ها در بحث بازارگاه و هوشمندسازی شرکت‌های حمل‌ونقل زمینی و دیگری پلتفرمی در زمینه بیمه است. ما در حال کار روی این محصولات هستیم تا بتوانیم یک فضای نوآورانه بر پایه هوش مصنوعی را ایجاد کنیم.»
مقدسی همچنین توضیح داد که ادمیرال یک کمیته توسعه کسب‌وکار برای حمایت از کسب‌وکارهای نوآورانه و فناورانه دارد. او گفت: «هدف اصلی ما بیشتر یک نگاه حمایت‌گونه به استارتاپ‌هاست چون این کسب‌وکارها در اولین قدم برای ادامه مسیر به حمایت نیاز دارند و اگر کسب‌وکارهای کوچک فعال در حوزه لجستیک بتوانند آن حمایت را از طریق مجموعه‌های کلان و بزرگ‌تر مثل هلدینگ‌هایی چون گروه ادمیرال، شرکت دیزل، شرکت دکا لجستیک، گلدیران و گلرنگ ترابر به دست‌ آورند،‌ می‌توانند اثربخش‌ باشند. اگر هلدینگ‌های لجستیکی پشت استارتاپ‌ها بایستند، قطعاً نتایجی را خواهند گرفت که خروجی آن به نفع همه هلدینگ‌های بزرگ خواهد بود.»

گفت‌وگوی نقل حمل با محمدعلی مقدسی

تقویت رسانه‌ها به صنعت لجستیک جان می‌بخشد

مدیر ارشد ارتباطات گروه ادمیرال که سوابق رسانه‌ای بسیاری دارد درباره فضای ارتباطی و رسانه‌ای صنعت لجستیک در کشور گفت که همگرایی، پاشنه آشیل شرکت‌های لجستیکی در ایران است. مقدسی توضیح داد که گروه ادمیرال در تلاش است تا این خلاء را برطرف کند و برای این کار با دیگر هلدینگ‌های بزرگ لجستیکی جلسات متعددی را برگزار کرده‌ است. او نسبت به حضور پررنگ رسانه‌های لجستیکی در هشتمین نمایشگاه حمل‌ونقل، لجستیک و صنایع وابسته اظهار امیدواری کرد و گفت: «تمامی مدیران مسئول رسانه‌ها در نمایشگاه حضور پیدا کردند. من هیچ رسانه تخصصی‌ای که حضور پیدا نکرده باشد را ندیدم. فعال بودن رسانه‌ها سبب می‌شود تا آن‌ها جایگاه خودشان را در این صنعت به دست آورند. به‌عنوان کسی که یک بخشی از سوابق کاری‌اش را در این حوزه گذرانده، فکر می‌کنم اگر ما بتوانیم در خود حوزه رسانه‌ها هم یک هم‌گرایی ایجاد کنیم و یک سلسله نشست‌های تخصصی میان رسانه‌های صنعت حمل‌ونقل برگزار کنیم، بتوانیم هم‌افزایی را در میان فعالان رسانه‌ای افزایش دهیم.»

به عقیده مقدسی، فارغ از مسئله انتشار اخبار روز در حوزه حمل‌ونقل، رسانه‌ها باید به موضوعاتی مثل نوآوری‌هایی که کمتر به آن‌ها پرداخته شده است و فضای کسب‌و‌کار در حوزه حمل‌ونقل بپردازند. او افزود: «در حوزه بین‌الملل نیز اخبار حمل‌ونقل تقریبا محروم است، ما سعی کرده‌ایم در گروه ادمیرال با یک خبرنامه‌ای که در حوزه اخبار بین‌الملل کار می‌کند، این چالش را در مجموعه خودمان برطرف کنیم. حالا اگر این کار توسط یک رسانه‌ تخصصی در حوزه حمل‌ونقل اتفاق بیفتد، قطعاً ارزشمند خواهد بود و اثربخشی بیشتری هم خواهد داشت.»

تازه ترین های

با هدف توسعه خدمات لجستیک درون‌شهری

قیمت دستوری بلای جان کسب‌وکارهای لجستیک

مهناز علمایی، مدیرعامل شرکت اسپید و یکی از زنان کارآفرین این صنعت در حاشیه رویداد نوآوران لجستیک ایران، با نقل حمل گفت‌وگو کرد. اسپید یک شرکت کوریر سرویس ...