میلاد سعادتی، مدیرعامل شرکت اسپاد دریا پایا در گفت‌وگو با نقل حمل عنوان کرد:

باید از همه ظرفیت‌های بنادر کشور استفاده شود

در سومین روز از هشتمین نمایشگاه حمل‌ونقل، لجستیک و صنایع وابسته، استودیو نقل حمل میزبان میلاد سعادتی مدیرعامل اسپاد دریا پایا بود. در این گفت‌وگو، میلاد سعادتی درباره فعالیت‌های خود و شرکت اسپاد دریا پایا با سردبیر نقل حمل صحبت کرد.

سعادتی توضیح داد که حدود بیست سال است که در زمینه حمل‌ونقل و لجستیک فعالیت می‌کند و در حال حاضر مدیریت شرکت «اسپاد دریا پایا» را برعهده دارد. به گفته مدیرعامل این شرکت حمل‌ونقل دریایی، اسپاد دریا پایا بزرگترین شرکت کشتیرانی در بخش خصوصی است و خدمات لجستیکی‌اش هم در شمال و هم در جنوب کشور گسترده است. سعادتی همچنین توضیح داد که این شرکت حمل‌ونقل دریایی به‌غیر از چند کشور خاص که ارتباطات تجاری‌شان با ایران قطع است به تمامی کشورها خدمات‌رسانی می‌کند.

کشتیرانی اسپاد دریا پایا، بزرگترین شرکت حمل‌ونقل دریایی در بخش خصوصی است

مدیرعامل شرکت اسپاد دریا پایا در گفت‌وگویی که با نقل حمل داشت تاکید کرد که این شرکت بزرگترین شرکت حمل‌ونقل دریایی بخش خصوصی است. میلاد سعادتی در استودیو نقل حمل گفت: «ما در حال حاضر هفت کشتی فعال داریم که فعالیت‌های ترانزیتی را در حوزه خلیج‌فارس انجام می دهند. همچنین،‌ ظرفیت‌های متنوعی در بخش حمل کانتینرها داریم.»

میلاد سعادتی

سعادتی در این گفت‌وگو بر اهمیت مسئولیت اجتماعی و مسئولیت در قبال محیط‌زیست تاکید داشت. او توضیح داد که مدیران و کارکنان شرکت کشتیرانی اسپاد دریا پایا،‌ مسئولیت اجتماعی را به‌طور جدی دنبال می‌کنند و روی این مسئله سرمایه‌گذاری کرده‌اند. مدیرعامل این شرکت حمل‌ونقل دریایی از فعالیت‌های اسپاد دریا پایا در بندر امام خمینی گفت و خاطرنشان کرد: «به دلیل نزدیکی بندر امام خمینی به مرکز کشور، ما فعالیت‌هایمان را در این بندر تجمیع کردیم. با این کار می‌توانیم حجم بار بیشتری را به سمت شمال غرب و حتی مرکز کشور بیاوریم.» سعادتی توضیح داد که تجمیع فعالیت‌های این شرکت در بندر امام خمینی در بهبود آلودگی هوا موثر بوده و با این کار، مخاطرات حمل‌و‌نقل در کمترین حالت خودش انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت کشتیرانی اسپاد دریا پایا، در ادامه افزود: «ما سعی می‌کنیم در بحث ورودی‌ها و خروجی‌ها معطوف به یک پورت نباشیم. با این‌که نگاه ویژه‌ای به بندر امام خمینی داریم و در تلاش هستیم تا فعالیت‌هایمان را در این بندر گسترش دهیم و مسئولیت اجتماعی و محیط زیستی خودمان را به ثمر برسانیم، اما سرمایه‌گذاری‌هایی را در بندر چابهار، بندر بوشهر، بندر خرمشهر و بندر شهید رجایی انجام داده‌ایم.»

اسپاد دریا پایا از توسعه پایدار حمایت می‌کند

میلاد سعادتی در گفت‌‌وگویی که با نقل حمل داشت،‌ بارها بر اهمیت و لزوم توسعه پایدار صحبت کرد. او گفت: «اگر لجستیک را به عنوان یکی از زیرساخت‌های توسعه در هر کشور در نظر بگیریم، مسئله توسعه پایدار اهمیت خیلی زیادی پیدا می‌کند. در این زمینه حمل‌ونقل دریایی به عنوان یکی از پاک‌ترین روش‌های حمل‌ونقل شناخته می‌شود و اهمیت خاصی دارد.»

مدیرعامل اسپاد دریا پایا درباره سرمایه‌گذاری‌های این شرکت در حوزه لجستیکی گفت: «با نگاه به وضعیت لجستیک در سراسر جهان، متوجه می‌شویم که متاسفانه ما به‌روز نیستیم و در این حوزه از دیگر کشورها بسیار عقب هستیم. برای همین، ما در اسپاد دریا پایا تلاش می‌کنیم تا هم در موضوع آموزش و هم بحث تجهیزات لجستیکی سرمایه‌گذاری‌هایی انجام دهیم اما باید این نکته را در نظر بگیریم که ایران اگر بخواهد به‌عنوان یکی از هاب‌های اصلی لجستیکی منطقه فعالیت کند و به اصطلاح در بازار نقشش را گسترش دهد، به یک سری زیرساخت نیاز دارد.»

سعادتی، مسائلی مانند توسعه نرم‌افزارهای حوزه حمل‌ونقل، کمبود نیروی انسانی متخصص و تجهیزات پیشرفته را از چالش‌های فعالان این حوزه دانست. او همچنین معتقد است که برای توسعه لجستیک باید زیرساخت‌های بنادر را بهبود بخشید. به گفته مدیرعامل این شرکت حمل‌ونقل دریایی، در حال حاضر وضعیت لجستیک در ایران یک حالت ایستا دارد و باید با استفاده از ابزارهای نوین فناورانه، این وضعیت را به شکلی پویا درآورد. او افزود: «تمام بازیگران لجستیکی در منطقه به سمت تکنولوژی، هوش مصنوعی و ابزارهای نوین رفته‌اند. ما هم در تلاش هستیم تا قدم‌هایی را در این زمینه برداریم و سیستم به‌روزتر و مدرن‌تری داشته باشیم.»

 

تازه ترین های

با هدف توسعه خدمات لجستیک درون‌شهری

قیمت دستوری بلای جان کسب‌وکارهای لجستیک

مهناز علمایی، مدیرعامل شرکت اسپید و یکی از زنان کارآفرین این صنعت در حاشیه رویداد نوآوران لجستیک ایران، با نقل حمل گفت‌وگو کرد. اسپید یک شرکت کوریر سرویس ...