شرکت فدکس (FedEx) که یکی از بزرگترین شرکتهای حملونقل سریع در جهان است، خدمات ارتباطات بینالمللی خود را در مالزی گسترش داده است. این سرویس که International Connect Plus نام دارد و به اختصار به آن FICP میگویند، پیش از این برای ارسال مرسولات بینالمللی و زمانبندیشده که فروشندگان آنلاین در منطقه آسیا-اقیانوسیه در دسترس بوده است. فدکس به تازگی اعلام کرده که کسبوکارهای فناورانه مالزی نیز میتوانند از این سرویس برای ارسال کالاهای خود به بازارهای کلیدی استفاده کنند.
این شرکت حملونقل سریع اعلام کرده که خدمات ارتباطات بینالمللی فدکس، به کسبوکارهای کوچک و متوسط مالزی کمک میکند تا با روشی مقرونبهصرفه و قابلاعتماد، کالاهای خود را به بازارهای کلیدی ایالات متحده و اروپا ارسال کنند. گفته میشود گسترش خدمات فدکس، بخشی از تعهد این شرکت برای حمایت از رشد تجارت الکترونیک در جهان است.
حمایت از کسبوکارهای کوچک و متوسط با فرصت ورود به بازارهای بینالمللی
براساس اعلام روابطعمومی فدکس، کسبوکارهای فعال در مالزی بهدنبال راهکارهای متنوع و مقرونبهصرفه برای پاسخگویی به نیازهای مشتریان خود هستند. فدکس، بازارسازی و ایجاد فرصت ورود به بازارهای جهانی را راهکاری برای کسبوکارهای کوچک و متوسط مالزی دانسته است.
تحلیلگران بازار پیشبینی کردهاند که بازار تجارت الکترونیک مالزی تا سال ۲۰۲۷ به ۱۵ میلیارد دلار آمریکا خواهد رسید. دولت مالزی نیز با اجرای برنامههایی مثل نقشه راه تجارت الکترونیک ملی و ایجاد مناطق تجارت آزاد دیجیتال، نقشی کلیدی در توانمندسازی کسبوکارهای کوچک و متوسط و تسهیل تجارت فرامرزی داشته است. با ورود فدکس به این موضوع، افزایش فروش محصولات فروشگاههای مالزیایی پیشبینی شده است.
ویژگیها و مزایای کلیدی FICP برای کسبوکارها و مشتریان آنها
فدکس، کاهش هزینههای حملونقل، انعطافپذیری، یکپارچگی و شفافیت را مهمترین ویژگیهای سرویسFICP دانسته است.
براساس آنچه در اتاق خبر فدکس نوشته شده است، خدمات ارتباطات بینالمللی این شرکت با کاهش هزینههای حملونقل و امکان ارسال در بازههای زمانی مشخص، ارزش افزوده ایجاد میکند. همچنین، به مشتریان کسبوکارهای کوچک و متوسط مالزی کمک میکند تا بستههای خود را از صدها نقطه تحویل دریافت کنند یا زمان و مکان تحویل را تغییر دهند.
راهکارهای دیجیتال فدکس در ارسال بستهها، تجربه کاربری فروشگاهها را بهبود میبخشد. خودکارسازی فرایندها و قابلیت رهگیری بستهها نیز شفافیت را در مسیر تحویل تضمین میکند.
تین لونگ وون (Tien Long Woon)، مدیرعامل FedEx در مالزی، درباره گسترش خدمات این شرکت گفت: «بهبود خدمات فدکس، تعهد ما را برای حمایت از کسبوکارهای کوچک و متوسط مالزیایی نشان میدهد. با افزایش حضور شرکتهای تجارت الکترونیک مالزی در بازارهای بینالمللی، شبکه گستردهای از خدمات و ابزارهای دیجیتال فدکس، به آنها کمک میکند تا چالشهای لجستیکی خود را پشت سر بگذارند؛ کسبوکار خود را مقیاسپذیر کنند و ارزش فوقالعادهای را برای مشتریانشان به وجود بیاورند.»
فدکس اعلام کرده که به زودی سرویسهای دیگری را در مالزی فعال خواهد کرد تا کسبوکارهای آنلاین این کشور، بدون نگرانی از بخش لجستیک بتوانند به تجارت بپردازند. گفته میشود سرویس FICP علاوه بر تحویل بینالمللی سریع و مطمئن، در زمینه ترخیص گمرکی، سادهسازی فرایند پردازش سفارشات، رهگیری بستهها، اطلاعرسانی به گیرندگان و مدیریت تحویل نیز اقداماتی را انجام میدهد.
طبق اعلام فدکس، تایید تصویری تحویل(Picture Proof of Delivery)، یکی از ویژگیهای منحصربهفردی است که این شرکت به کسبوکارها ارائه میکند. فدکس از ایجاد فرصتهای بیشتر رشد برای کسبوکارهای کوچک و متوسط (SME) مالزی در آینده نزدیک خبر داد.