نرم افزار تاپین در رویداد ماراتن بلکفرایدی دیجیکالا که ۲۴ آبان ماه در برج میلاد برگزار شد، بهعنوان یکی از سرویسهای جدید پنل فروشندگان دیجیکالا معرفی شد. اکنون فروشندگان مارکتپلیس دیجیکالا میتوانند تاپین را بهعنوان گزینهی ارسال در پنل خود انتخاب کنند.
با اجرایی شدن این همکاری، گزینه «تاپین» به پنل فروشندگان دیجیکالا اضافه شده است. این قابلیت جدید بهویژه برای فروشندگانی طراحی شده است که تمایل دارند فرآیند ارسال سفارش را خودشان مدیریت کنند. از این پس، فروشندگان دیجیکالا میتوانند با مراجعه به بخش «سرویس هاب» در پنل کاربری خود، تاپین را به عنوان روش ارسال انتخاب کرده و از خدمات ارسال این پلتفرم برای مدیریت ارسال سفارشهای خود استفاده کنند. مدیران فروشگاهها با فعالسازی تاپین تمامی سفارشهای دیجیکالا را در کنار باقی سفارشهای خود در پنل مدیریت مرسولات تاپین مشاهده خواهند کرد.
رونمایی از «اختاپوس»؛ بازوی قدرتمند فروشگاهها برای مدیریت فروش چند کاناله
همزمان با این رویداد، تاپین از سرویس جدید خود با نام «اختاپوس» رونمایی کرد. این سرویس با هدف حل چالشهای لجستیکی فروشگاههایی طراحی شده است که همزمان در چندین پلتفرم فروش (مارکتپلیسها و سایت اختصاصی) فعالیت دارند. سرویس اختاپوس، به عنوان یک هاب مجازی عمل کرده و امکان اتصال یکپارچه پنل تاپین به مارکتپلیسهای بزرگی همچون دیجیکالا و باسلام را فراهم میکند. علاوه بر مارکتپلیسها، این سرویس قابلیت اتصال به فروشگاهسازهای محبوب نظیر ووکامرس و میکسین را نیز داراست و طبق اعلام تیم فنی تاپین، زیرساخت اتصال به سایر سایتسازها نیز به زودی انجام میشود.

سرویس اختاپوس تاپین چطور کار میکند؟
فرایند پردازش سفارشها در سرویس اختاپوس با تمرکز بر «سهولت» و «خودکارسازی» طراحی شده است. این سرویس، کاربردهای متنوعی برای فروشگاههای آنلاین دارد که شامل، اتصال به پنلهای فروشگاهی یا سایت ووکامرس، فراخوانی خودکار سفارشات و صدور بارکد میشود. فرایند پردازش سفارشات در سرویس اختاپوس تاپین به شرح زیر است:
اتصال: فروشگاهها ابتدا پنل تاپین خود را به سرویسهای مورد نظر (مانند پنل فروشندگان دیجیکالا یا سایت ووکامرس خود) متصل میکنند.
تجمیع: بهصورت خودکار تمامی سفارشهای جاری از پلتفرمهای مختلف فراخوانی شده و بهصورت یکجا در پنل تاپین نمایش داده میشوند.
صدور بارکد: فروشنده اقدام به ثبت سفارشها کرده و برای هر مرسوله بارکد پستی دریافت میکند.
ثبت خودکار: در مرحله نهایی، بارکدهای صادر شده توسط تاپین، بهصورت کاملاً خودکار و بدون دخالت فرد، در پنل مبدأ (مثلاً پنل دیجیکالا) ثبت میشود تا وضعیت سفارش برای خریدار بهروزرسانی شود.
این سرویس جدید گامی بلند در راستای یکپارچهسازی فرآیند فروش و ارسال، کاهش خطای انسانی و صرفهجویی در زمان برای فروشگاههای اینترنتی محسوب میشود.