مدیرعامل شرکت ملی پست تاکید کرد:

توسعه تجارت الکترونیکی فرامرزی؛ اولویت راهبردی شرکت ملی پست

محمد احمدی، مدیرعامل شرکت ملی پست، انجام تجارت الکترونیکی فرامرزی را یکی از اهداف کلیدی این مجموعه دانست و گفت: «اکنون سرویس تجارت الکترونیک فرامرزی با روسیه در بازه زمانی ۷۲ ساعت در حال آزمایش است». احمدی همچنین از گسترش همکاری‌ها با دیگر کشورهای همسایه از جمله ترکیه، امارات، افغانستان و ارمنستان خبر داد.

دیپلماسی فناوری و توسعه ارتباطات بین‌المللی

احمدی در توضیح جزئیات سفر به ونزوئلا و کوبا اظهار داشت که این سفر با هدف توسعه تعاملات بین‌المللی و افزایش تبادل مرسولات در حوزه تجارت الکترونیک انجام شده است. او افزود: «ایجاد ظرفیت برای تجارت الکترونیکی دوطرفه و استفاده از شبکه ارتباطات پستی جهانی در توسعه همکاری‌ها میان ایران و کشورهای منطقه کارائیب و آمریکای جنوبی از محورهای اصلی این سفر بود.»

او با اشاره بر استفاده از زیرساخت‌های پیشرفته ایران در حوزه خدمات پستی مانند کدپستی، روی فرصت‌های صادرات خدمات فنی و مهندسی در حوزه پست تاکید کرد. احمدی همچنین به برگزاری رویدادهای مشترک در زمینه تمبر و توسعه خدمات پستی میان ایران، ونزوئلا و کوبا اشاره کرد و گفت: «در حال پیگیری رویدادهای مشترک تمبر هستیم و در تلاش هستیم تا تفاهم‌نامه‌ای که در این سفر امضا کرده‌ایم را اجرایی کنیم.»

توسعه تجارت الکترونیکی فرامرزی؛ اولویت راهبردی شرکت ملی پست

همکاری‌های منطقه‌ای و فرامرزی گسترش می‌یابد

مدیرعامل شرکت ملی پست در خصوص گسترش روابط با کشورهای منطقه خاطرنشان کرد: «کشورهایی مانند روسیه، ترکیه، امارات و ارمنستان به دلیل تراکم جمعیتی، نزدیکی فرهنگی و زیرساخت‌های حمل‌ونقلی مناسب، ظرفیت‌های خوبی برای تجارت الکترونیک فرامرزی دارند.» او توضیح داد که همکاری آزمایشی در حوزه تجارت الکترونیک فرامرزی با روسیه آغاز شده است. همچنین برنامه‌هایی برای گسترش تجارت از طریق مرز زمینی و ساماندهی تبادلات پستی قانونی با ترکیه در دست اجراست. به گفته احمدی، با توجه به حضور بیش از ۵۰۰ هزار ایرانی در امارات، شرکت ملی پست در حال پیگیری برنامه‌هایی برای ارسال مرسولات با تمرکز بر کیفیت و سرعت به این کشور است.

تجارت الکترونیکی دوطرفه و تسهیل‌گری دولتی

احمدی با بیان اینکه تجارت الکترونیک باید در تمام کشورها به صورت دوطرفه انجام شود، بر نقش وزارت صمت و وزارت اقتصاد در تسهیل‌گری این فرآیند تاکید کرد. او همچنین نسبت به عملیاتی شدن سرویس‌های تجارت الکترونیک بین‌المللی در آینده نزدیک ابزار امیدواری کرد. مدیرعامل شرکت ملی پست از رشد چشمگیر تجارت الکترونیکی پس از شیوع کرونا خبر داد و گفت: «رشد این بخش دو تا سه برابر بیشتر از دیگر مرسولات پستی بوده است و افزایش آگاهی مشتریان باعث بهبود کیفیت خدمات اپراتورهای پستی می‌شود.»

او افزود: «در شرکت ملی پست برای مدیریت افزایش ترافیک مرسولات، از تجهیزات مکانیزه و ابزارهای هوشمندسازی استفاده می‌کنیم. در تهران این فرآیند آغاز شده و برای چهار استان دیگر نیز برنامه‌ریزی کرده‌ایم.»

تازه ترین های

با هدف توسعه خدمات لجستیک درون‌شهری

قیمت دستوری بلای جان کسب‌وکارهای لجستیک

مهناز علمایی، مدیرعامل شرکت اسپید و یکی از زنان کارآفرین این صنعت در حاشیه رویداد نوآوران لجستیک ایران، با نقل حمل گفت‌وگو کرد. اسپید یک شرکت کوریر سرویس ...