خودروساز مشهور، وارد بازار لجستیک خرده‌فروشی شد

ناوگان حمل‌ خرده‌بار هوندا در راه

    شرکت هوندا که یکی از مشهورترین شرکت‌های خودروسازی در جهان است، چهارچرخه‌ای را برای تحویل مرسولات درون شهری طراحی کرده است. هوندا به‌تازگی از زیرمجموعه جدید خود به نام «فست‌پورت» رونمایی کرده است. فست‌پورت، قرار است در زمینه لجستیک آخرین مرحله (last-mile delivery) فعالیت کند و محصولی را برای بهبود این قسمت از حمل‌ونقل توسعه دهد. با رشد تجارت الکترونیک، لجستیک خرده‌فروشی و به طور خاص آخرین مرحله تحویل، یکی از حوزه‌های جذاب سرمایه‌گذاری در شرکت‌های فناور و خودروسازها شده است.
    براساس آن‌چه شرکت هوندا در آمریکا اعلام کرده است، فست‌فورت برای تحویل مرسولات و سفارشات آنلاین غذا در شهرهای آمریکای شمالی و اروپا از یک وسیله نقلیه برقی منحصربه‌فرد رونمایی می‌کند. طبق گزارش سایت خبری ساپلای‌چین‌دیو، تا پایان سال جاری میلادی، این چهارچرخه برقی که Fastport eQuad نام دارد، به مرحله تولید انبوه می‌رسد و هوندا در مراسمی از آن رونمایی خواهد کرد.

    ناوگان برقی به‌عنوان سرویس؛ رویکرد جدید هوندا در صنعت لجستیک

    آدام السید (Adam Elsayed)، مدیر محصول فست‌پورت در شرکت هوندا موتورز آمریکا بر این باور است که این شرکت فقط ارائه‌کننده یک خودرو برقی جدید نیست، بلکه مدل کسب‌وکار خود را به‌صورت ناوگان به‌عنوان یک سرویس (Fleet-as-a-Service) تعریف کرده است و خدمات متنوعی را به مشتریانش ارائه می‌کند. مدیر محصول این برند تازه گفته است که هوندا علاوه‌بر تولید چهارچرخه، خدمات پشتیبانی آن را نیز به مشتریان عرضه کند. این خدمات شامل باتری‌های قابل تعویض، تعمیرات جعبه نگهداری مرسولات و نرم‌افزار مدیریت ناوگان می‌شوند.

    آدام السید در این‌باره گفته است: «ما فقط یک دستگاه جدید نمی‌فروشیم. ما در حال ساخت یک اکوسیستم کامل برای خدمات تحویل شهری هستیم.» به گفته او، تمرکز اولیه این ناوگان روی تحویل بسته و سفارشات آنلاین غذا خواهد بود. هوندا در حال رایزنی با شرکت‌های بزرگ لجستیکی برای اجرای طرح‌های آزمایشی تحویل مرسولات با استفاده از این چهارچرخه برقی است. به گفته مدیر محصول فست‌پورت، وسیله نقلیه جدید هوندا برای ارسال مرسولات از مزایای بیشتری نسبت به ون برخوردار است و قابلیت‌های بیشتری نیز نسبت به یک دوچرخه برقی دارد. گفته می‌شود در صورت تولید انبوه این چهارچرخه برقی، ارسال بسته‌ها در شهرهایی که تراکم جمعیت در آن‌ها بالاست با سرعت بیشتر و با کمترین آلودگی هوا انجام خواهد شد.

    تازه ترین های

    با هدف توسعه خدمات لجستیک درون‌شهری

    قیمت دستوری بلای جان کسب‌وکارهای لجستیک

    مهناز علمایی، مدیرعامل شرکت اسپید و یکی از زنان کارآفرین این صنعت در حاشیه رویداد نوآوران لجستیک ایران، با نقل حمل گفت‌وگو کرد. اسپید یک شرکت کوریر سرویس ...